Jump to content
Annons

Låtskrivarsamarbete


Nemo2060

Recommended Posts

Hej, hej!

Det här har jag förhalat ett tag eftersom jag inte är säker på hur jag ska uttrycka mig, men here goes..!

Jag är en kille som studerat musik i etapper. Jag studerade först musik i gymnasiet, sen ett år på folkhögskola och sen en del strökurser däremellan. Jag har spelat gitarr och sjungit sen tidiga tonåren och har relativt bra gehör och teoretisk musikkunskap. Min nuvarande helhjärtade inriktning är dock låtskrivande och musikproduktion,

Så det jag SÖKER här är folk att skriva musik ihop med och då göra det på ett KREATIVT, solidariskt och jämställt sätt så att inte någon hamnar i en situation där någon på något sätt blir tvingad till att göra exempelvis endast text eller något sånt. Ett bra slutresultat är, till skillnad mot egoism, önskvärt! 🙂

Jag tänker mig alla former av kommersiell musik. Det jag inte är speciellt bra på själv är elektroniskt baserad musik, typ house, men jag ser det inte som en motsättning utan snarare tillgång att vi kan komma från olika musikaliska bakgrunder. Jag vill också uppmärksamma att jag vill hålla en ödmjuk ton, men samtidigt är det just det här jag brinner för. Jag är själv redo att ge fullkomligt järnet och det vore kul att hitta någon ganska likasinnad. Drömmen är ju att sparka igång en karriär som låtskrivare. Materialet som eventuellt kan uppstå skulle jag vilja skicka ut till olika musikförlag och dylikt som skulle kunna vara intresserade av det.

Skicka mig ett PM om du är intresserad! Jag lägger inte upp något exempel här utan försäkrar skriftligen med mitt eget omdöme att jag har ganska god koll på vad jag gör, men kan naturligtvis skicka några exempel om någon visar sig intresserad! 🙂

Mvh

Jesper Herbertsson

P.s.

I och med att jag sjunger och spelar gitarr och har tillgång till Pro Tools och en relativt bra mikrofon så har jag alla möjligheter att spela in demos, men det var nog underförstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! Jag är helt klart intresserad. Har länge velat hitta någon samarbetspartner och skriva kommersiell musik för att kanske någon gång i framtiden få jobba som låtskrivare eller producent. Jag har en hemmastudio och spelar in i Logic. Jag kan inte skriva texter. Jag skriver musik och melodier.

Skulle vara roligt att på något sätt jämföra lite av saker som vi gjort för att höra om man "passar ihop" 🙂.

Tack för mig 🙂!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...