hank Postat 13 mars 2005 Postat 13 mars 2005 Hej! Jag tänkte köpa mig en ny dator, och i den är tanken att jag ska ha en Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB och en Seagate Cheetah 10K.6 36.6GB SCSI. Nu ställer jag mig (och er) frågan, vilken ska jag ha OS/Program och vilken ska jag ha audio på? Hur skulle ni göra? Tilläggas bör kanske att jag både håller på med flerkanalig hårddiskinspelning och tunga mjukvarusyntar. Tacksam för svar.
saverman Postat 13 mars 2005 Postat 13 mars 2005 Jag hade lagt audio på slave-disken och os på huvudenheten. DÄREMOT hade jag köpt 2 IDE hårddiskar då SCSI bara är dyrt och S-ATA kommer du bra långt med till i stort samma accesstider. Varför SCSI?
hank Postat 13 mars 2005 Trådstartare Postat 13 mars 2005 vet inte fick för mig att dessa var snabbare. överföringshastighet på SATA hårddiskar ligger på 150mbps medans SCSI ligger på 320 mbps...
Claes Holmerup Postat 13 mars 2005 Postat 13 mars 2005 Kommer du att köra med fler än typ 70 samtidiga audiospår så kanske det börjar bli befogat att fundera på SCSI... 😆 Det är länge sedan jag gick ifrån SCSI. Det blir nog också billigare att köra två S-ATA i RAID-konfiguration om man vill få upp hastigheten.
hank Postat 14 mars 2005 Trådstartare Postat 14 mars 2005 är det så illa? hm. så SCSI kan inte förbättra prestandan i mindre krävande situationer?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.