Jump to content
Annons

DDX-3216


coyster

Recommended Posts

Annons

Jag tycker att DDX3216 är mycket bra - och tänker man på priset så är den extremt bra. Detta tycker jag gäller ganska generellt för deras digitala prylar, som faktiskt har förvånansvärt bra ljudkvalitet. I deras analoga prylar lyser däremot priset igenom i högre grad i vad man får ut av dem...

Preamparna i DDX3216 är inte de bästa som finns - men man kan ju skaffa en extern preamp och köra in på lineingången om man vill det... Omvandlarna är kanske inte heller fantastiska, men dugliga - och för att få över till datorn, så kan jag rekommendera att man skaffar ADAT-optionen till mixern och använder ett ljudkort med ADAT Lightpipe I/O, så att man kan koppla digitalt och slippa gå igenom mixerns omvandlare mer än en gång.

Jag slutade sälja Behringer för några år sedan, men kan ändå berömma dem för vissa saker... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, men vad innebär det i praktiken att omvandlarna inte är de bästa, om du t.ex jämför med dyrare digitala mixerbord!? Funderar på ett MOTU 828mk2 och Behringer ADA-8000, men tänkte att med ett DDX....(DDX-3216 + ett 828mk2) får jag effekter, eq, m.m. på köpet, pluss att jag slipper ev. latency problem!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Inte de bästa" innebär att de färgar ljudet i högre grad än dyrare och tillför lite mer brus. Om man sedan tycker att färgningen är bättre eller sämre, kan vara en smaksak - men jag vill ha så lite färgning som möjligt för att få ett mer naturtroget ljud...

Det innebär dock inte att preampar och omvandlare är dåliga - missförstå mig rätt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...