Jump to content
Annons

Harley Benton Electric Guitar Kit ST-Style


Rillepaz

Recommended Posts

Annons

Det är alltid kul att bygga eller sätta ihop gitarrer (under förutsättning att man gillar och har kunskap i att bygga). MEN: En stor del av det som gör att du inte tröttnar på att spela gitarr efter några månader är att du har ett instrument som är bra att spela på. Inte en gitarr som är svårspelad pga att den är dåligt ihopsatt eller taskigt justerad. Det förstör kreativiteten och suget att spela, inget annat. Du kanske är en hejjare på att snickra, vad vet jag, men eftersom du vill lära dig spela gitarr så skulle jag definitivt rekommendera att köpa en begagnad gitarr. Hör dig sedan för om någon är duktig på att göra en vettig set-up. Klart! Nu har du et bra utgångsläge. Det kommer iofs kosta mer än HB-kittet, men det är lätt värt att spara ihop till det.

Jag häger mycket på ljudbojen och diskantforum. Mycket bättre att leta beggade guror där än på Blocket. Kan man inte så mkt om gitarrer så kan Blocket-gitarren vara den där grisen i säcken som man inte vill ha.

Jag har f.ö. en Bach Nashville tele till salu... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor del av det som gör att du inte tröttnar på att spela gitarr efter några månader är att du har ett instrument som är bra att spela på. Inte en gitarr som är svårspelad pga att den är dåligt ihopsatt eller taskigt justerad. Det förstör kreativiteten och suget att spela, inget annat.

Det är en sak jag har tänkt också, men kan det gå så inåt h-vetes fel? halsen ska på, det är väl det ända så kan vara lite meckigt att få till jättebra, sen att bygga resten är väl bara att följa anvisningarna?

Jag har f.ö. en Bach Nashville tele till salu... 😉

Vad ligger en sådan i för pris? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår då att du köper en random gitarr och moddar istället, byter mickar, målar om plektrumskyddet mm, Jag har klätt in ett antal guror i serietidningar och det blir skitsnyggt =)

hmm, jo, klart. men låter inte alls lika kul som att bygga en egen. but then again, jag kanske skevar halsen och fuckar upp elektroniken på mitt bygge, haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en sak jag har tänkt också, men kan det gå så inåt h-vetes fel? halsen ska på, det är väl det ända så kan vara lite meckigt att få till jättebra, sen att bygga resten är väl bara att följa anvisningarna?

Njä, det är klart du får ihop gitarren. Det är ju inte som att bygga från scratch (vilket tar mycket längre tid, men är väldigt roligt). Problemet är att medföljande delar till ett kit för några hundralappar sällan är särskilt bra alls. Räkna inte med bra passform (vilket påverkar hur gitarren kommer låtar och kännas att spela på), räkna inte heller med bra stämmisar, mickar, elektronik osv. Även om den säkert blir spelbar så får du vad du betalar för, så enkelt är det. Jag skulle inte vilja ha det som första gitarr, men det är jag det.

Vad ligger en sådan i för pris? 😉

Har inte funderat så mkt på det än. Runt 2000:- Skicka PM/mail för mer info om det är intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njä, det är klart du får ihop gitarren. Det är ju inte som att bygga från scratch (vilket tar mycket längre tid, men är väldigt roligt). Problemet är att medföljande delar till ett kit för några hundralappar sällan är särskilt bra alls. Räkna inte med bra passform (vilket påverkar hur gitarren kommer låtar och kännas att spela på), räkna inte heller med bra stämmisar, mickar, elektronik osv. Även om den säkert blir spelbar så får du vad du betalar för, så enkelt är det. Jag skulle inte vilja ha det som första gitarr, men det är jag det.

jo, man får ju vad man betalar för! Men han som jag länkade till i mitt första inlägg verkar fått sin att funka bra så man blir ju kluven. Ska man testa, och kanske bränna pengar på crap eller ska man testa och kanske lyckas. det är itne mycket pengar det handlar om men jag kan göra vettiga saker än att slänga dom i havet lixom.

Har inte funderat så mkt på det än. Runt 2000:- Skicka PM/mail för mer info om det är intressant.

Saken är att du är i uppsala (enligt din profil) och jag är i göteborg. Vill gärna känna på det jag köper begagnat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...