Jump to content
Annons

Högtalarkabel.. Förvirring


Bass

Recommended Posts

Haha världens dummaste fråga. Gick in på musikverkstans websida för att kolla på XLR-Tele tll mina aktova monitorer (adam a7x) och hittar inga under högtalarkablar....

Sen ser jag denna text på deras sida om högtalarkablar

·       Högtalarkabel - ser likadan ut som en vanlig gitarrkabel men är inte likadan inuti och ger ett surrande ljud vid användning med gitarr/förstärkare. Denna kabel används mellan slutsteg och passiva högtalare eller mellan gitarrtopp och högtalarkabinett. Dessa kan man INTE köpa till sina aktiva studiomonitorer.

Erm... Jaha inte till aktiva monitorer.. Har jag missat nåt?

Varför hittar jag inte kablar för? Haha

Deras sida http://www.ordermusic.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja men precis vafan.. de är ju under mikrofonkabel? =D Fattar noll.. det löser sig ju i butiken imorgon men ändå. Hänger inte riktigt med.. för jag har svårt att hitta högtalarkabel på större musikaffärer online så det är nåt jag söker fel på =D

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du XLR ut, så kör du med en vanlig mikrofonkabel till monitorerna. Har du TRS ut, så kör du samma sorts balanserad kabel, men med TRS i ena änden och XLR hane i andra.

Absolut inte högtalarkabel. Du kopplar ju in dig till ett slutsteg och inte till passiva högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...