Jump to content
Annons

Är Hypersonic2 värt XP? Köpa tom dator


julledrulle

Recommended Posts

Hej! har länge kört mitt cubase 5 på jobbet. Men har nu flyttat och tar åter hem mina mjuk- och hårdvaror.

Jag vill inte stoppa in cubase i min gamla dator som nu uppgraderats (?!) till familjedator

även om den är grym i prestanda.

Jag tänkte komma billigt undan men med god prestanda och kvalité genom att köpa ja vadå?

En tom dator som jag kan installera vårt gamla XP på:

* Hur mycket ram-minne 3?

* Vilket ljudkort räcker (vill inte ha latencyproblem eller några problem för den delen ;-p )

-Körde Saffire Pro 24 på jobbet men det lade nyligen av och kostar ju en slant :-(

Jag bsörjde då jag installerade cubase5 i Win7 för några år sedan och insåg att mitt

Hypersonic2 inte ville fungera längre. Tänkte återuppliva det med XP nu igen :-)

Så enda egentligen viktiga frågan, ** Tänker jag rätt? Är Hypersonic2 värt XP? **

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan annars uppgradera Hypersonic till HALion Sonic, för en överkomlig slant - så kan du köra det i Windows 7 (eller i XP om du föredrar det). 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Yiha nu har jag shoppat loss.

HALion Sonic beställt. Men jag blev så köpglad så jag även uppgraderade mig till

Cubase 6 :-) samt köpte ett nytt ljudkort FocusR-Saffire Scarlet 18i6 och nya shure studiolurar.

Nu vill min hustru att vi köper en kombinerad Studiodator/jobbdator :-) Alltså hon får låna min studiodator till att skriva på ibland :-p Men vi har redan en dyr dator till videoredigering och datorspel m.m. Så denna ville vi ha billigare...

Till min fråga är denna för klen eller klarar den Cubase utan problem ? http://www.elgigante...stationar-dator

Jag har bara köpt inet-datorer i 10 000:- klassen innan så jag vill ju inte bli besviken av att cubase hänger sig och inte orkar med på denna burk från ehh...elgiganten! ;-)

Redigerat av julledrulle
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Den ska räcka gott och väl. Har ungefär detsamma i min burk och C6. Klarar betydligt mer än min gamla XP. Annars kan man ju alltid frysa pluggar om det skulle behövas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...