Jump to content
Annons

Nomentory - Where death is most alive (Skivan släppt 28/9. Ge lite feedback)

Recommended Posts

Postat

249662_495494500462635_1182819446_n.jpg

Länk till spotify

Länk till Facebook

Länk till texter

Det har nu gått 2 veckor sedan vi släppte våran debutskiva. Jag skulle egentligen starta en tråd samma dag, men glömde helt bort det.

Det är jag som gjort all musik, mixande och (amatör)mastring, vilket kanske märks på den halvdanna produktionen.

Jonatan Storm har skrivit texter och spelat in sången.

• Gitarrerna är inspelade med en Schecter BlackJack ATX, Engl e530, Saffire pro40 och impulser
  • Basen är något billigt skit jag hittade på blocket för 500kr. Det måste ju verkligen uppdateras.
  • Trummorna är Steven Slate platinum med ett kit jag själv plockat ihop, samt lite Wave plug-ins.
  • Sången är jag osäker på, för det har inte varit mitt bord.

Jag har spelat gitarr sedan jag var 7, men började inte med inspelning förän tidigt 2011, så jag har inte alls hållt på sålänge. Jag är hyffsat nöjd med produktionen med tanke på hur grön man faktiskt är. Men man utvecklas varje dag, och mycket tack vare många medlemmar här.

Skivan hade mer än 1.000 st plays på Spotify dem första 3 dagarna.

Så innan jag går till mina frågor så vill ja tacka en handfull medlemmar härifrån. Ni som känner till mig och mina nybörjartrådar får ta åt sig. Det är för många för att göra en lista. Men lite kort, tack för all kanonbra hjälp jag har fått här på forumet! Och jag hoppas på att jag kommer få lika fin fortsatt hjälp med alla saker jag behöver hjälp med.

NU får ni härna posta lite feedback. All feedback är bra! Både bra som dålig.

Vad ska vi tänka på till nästa skiva? Vad var den svaga länken på skivan? Var det något det var för mycket av?

Vi ska ju skicka iväg nästa skiva för riktig mastering den här gången. På våran debutskiva så gjorde jag allt de sista pilli-pill med Izotope Ozone 5. Funkar för en mindre hemmaproduktion, men nu vill vi ju ta det ett steg längre.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.