Jump to content
Annons

Studiomonitorer M-Audio BX5 D2, ok för nybörjare?


misantrop22

Recommended Posts

Annons

ja har BX8 å ägt dom i snart 2 år. har A/B testat dom mot genelec i den dyrare skolan och . visst finns de skillnad i vissa freq omfång, men lär dej dom så funkar dom bra, ja ska iof sälja mina och köpa ett par mindre "5:orna " bara för att få bättre mellanregister och komplitera med sub ist. alt att ja kommer köpa en dyrare 3 vägs, men som bybörjar , eller en bra start, bra lyssning så duger dom perfa, sen är det ju öronen som du har som avgör va du tycker låter bra, ja gillar ju dessa mer n Yamahas Hs80 som ja testade oxå när dessa köptes. , jag å en polare va iväg samtidigt han köpte behringers 8" som e en kopia på Genelec som han gillade bättre än både M-audio och yamaha och genelec själv fast i 5:or . så ja allt e ju en fråga om smak

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

ja har BX8 å ägt dom i snart 2 år. har A/B testat dom mot genelec i den dyrare skolan och . visst finns de skillnad i vissa freq omfång, men lär dej dom så funkar dom bra, ja ska iof sälja mina och köpa ett par mindre "5:orna " bara för att få bättre mellanregister och komplitera med sub ist. alt att ja kommer köpa en dyrare 3 vägs, men som bybörjar , eller en bra start, bra lyssning så duger dom perfa, sen är det ju öronen som du har som avgör va du tycker låter bra, ja gillar ju dessa mer n Yamahas Hs80 som ja testade oxå när dessa köptes. , jag å en polare va iväg samtidigt han köpte behringers 8" som e en kopia på Genelec som han gillade bättre än både M-audio och yamaha och genelec själv fast i 5:or . så ja allt e ju en fråga om smak

Har ett par BX5:or i nyskick nedpackade i originalkartong till salu om det är intressant.

Helt ok nybörjarmonitorer.

Halloj! Beroende på pris är jag intresserad, om ni fortfarande har kvar era monitorer? Vilka specifika modeller är det och en fråga till dig Prelude; vad är anledningen till att du säljer dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är kvar, har inte lagt ut någon annons eller på annat sätt aktivt försökt sälja dem så vill du köpa går det bra.

Anledningen till att jag köpte dem var för att jag tänkte köpa ett par små billiga monitorer för att mixa lite i på skoj hemma.

Har haft en mängd olika monitorer (Genelec, KRK osv) och hållit på ganska mycket med inspelning tidigare men sålde av det mesta av min studioutrustning för en 4-5 år sen när jag började plugga men tänkte att det vore kul att börja lite igen. Och det blev lite mer än jag hade tänkt så det dröjde inte så länge (4 månader?) innan jag bytte upp mig ett snäpp.

Och efter det har BX5:orna legat nedpackade.

BX5:orna är bra högtalare men de har brister, t ex ett något återhållet mellanregister, men de har ändå bra upplösning, stereobild och faktiskt riktigt bra diskant.

För att vara så billiga gör de ett utmärkt jobb och för en nybörjare är det ett fantastiskt steg upp från stereon, logitechhögtalarna eller liknande.

Den här låten är mixad i BX5:orna. Låter väl helt ok (enligt mig) och då skall man väga in att jag verkligen egentligen inte är speciellt bra på att mixa.

Edit: Lade till länk.

Redigerat av Prelude
Link to comment
Dela på andra sajter

Okaj! Jag har nämligen ett par BX8a Deluxe, men för ett par veckor sedan gick tweetern och dess slutsteg av någon mystisk anledning sönder. Jag söker därför ersättare. Då min ekonomi har sett ljusare dagar och reparation av den trasiga icke verkar bli av kanske jag får gå ner ett snäpp till dessa, men frågan är hur väl de ersätter de jag haft (förutom att jag isåfall kommer att ha ett PAR som fungerar, till skillnad från nu). För att kompensera skillnaden i bas kanske jag kan lösa så att min trasiga monitor agerar sub... Jaja, är det BX5A Deluxe eller BX5A D2 vi snackar om och hur tänker du med pris? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...