Simon Andersson Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Mja, kan ju ställa frågan ändå, iofs... Har Eleven Rack själv, men har inte satt mig in i den än. Den är oändlig och jag är för lat 🙂 Men jag vill ju också spela in så (dvs en clean och en processad), fast genom ett annat ljudkort, och har inte riktigt fattat hur man ska koppla ihop skiten/välja i Pro Tools 10. Nån som har koll?
ApeTrooper Postat 6 oktober 2012 Trådstartare Postat 6 oktober 2012 Jag har för mig att jag läste nånting om det i manualen man fick till. Där det stod om hur man kopplade med ett annat Pro Tools interface iallafall Har inte manualen i närheten så kan inte beskriva sida eller kapitel, men det stod nånting där i iallafall. Men måste fråga, varför vill du inte använda själva 11 Rack som ljudkort? =)
Simon Andersson Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Orka läsa manualer 😉 Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var som gjorde att jag valde ett annat ljudkort. Kan vara så enkelt som överskådligheten.
ApeTrooper Postat 6 oktober 2012 Trådstartare Postat 6 oktober 2012 Haha ; ) Rent teoretiskt skulle jag tänka mig att det blir till att koppla en kabel från AES/EBU Out på 11 Rack till inputen på ljudkortet.
Simon Andersson Postat 6 oktober 2012 Postat 6 oktober 2012 Ah, har inte ens tänkt på det. Jag vet inte vad det innebär, men jag ska testa 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.