frans m (oregistrerad) Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 hej. Jag använder laptop med ett extern USB Quattro ljudkort med Midi In/ut. Nu försöker jag få min microKorg att svara på midi från t ex Cubase. Det funkar bra att styra mjukvarusynthar med microKorgen men jag kan inte få den att spela när jag väljer Qattro USB Out i midi kanalen i Cubase. Jag har också laddat ner ett editor program till synthen som ger felmeddelandet "No device found: check Midi device settings". det verkar som om inget program kan "spela" med synthen. Alla midi-sladdar sitter där som ska och jag har testat de flesta midi inställningarna på synthen. vet inte om detta har med ljudkortet, windows xp, eller microKorgen att göra. Någon som har nåt tips? tacksam för hjälp! /m
Ibanezrocker Postat 11 mars 2005 Postat 11 mars 2005 Hej! Kan tyvärr itne svara på din fråga, men då jag letar efter USB-ljudkort ville jag bara fråga vad du tycker om ditt? Har läst lite reviews om Quattro där många klagar över det. Hur fungerar det hos dig? Rock On!!!
frans m (oregistrerad) Postat 11 mars 2005 Postat 11 mars 2005 Hej! Synd. Men jag kan säga vad jag tycker. Jag har haft mitt Quattro i nästan 5 år nu och det har funkat väldigt bra faltiskt! har också hört lite skit men det finns väl alltid nåt att klaga på. jag har använt det mycket i hemstudio men också i live sammanhang coh det har aldrig krånglat. dock var USB sladden jag fick med helt kass, men efter att jag bytte ut den så funkade allt som det skulle. det är först nu som jag har fått problem med midi-out. det har funkat tidigare men eftersom jag har skaffat ny dator och installerat xp så kanske det är det som krånglar. när jag köpte Quattron så fanns det inte många externa ljudkort att välja på, så om jag hade köpt ett ljudkort nu så hade jag nog gått på Firewire. Bara för att slippa eventuella krockar med alla andra USB enheter.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.