Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Hur menar du då? Inget fel på artisterna men inte nog med att de alla skulle fått skivkontrakt för 10-20 år sedan de hade dessutom kunnat låta exakt

likadant för 10-20 år sedan (undantag Timbuktu, och 90-tals producerade Darin) som det gör nu idag! Antingen har jag missförstått något eller så förstår

jag inte hur du menar! HammerFall, Judas Priset och Winnerbäck´s skivor är väl t.o.m. gjorda på 80-talet men att de ligger på 05-listan ändå ,)!

Mvh Peder

Annons
Postat
Hej!

Hur menar du då? Inget fel på artisterna men inte nog med att de alla skulle fått skivkontrakt för 10-20 år sedan de hade dessutom kunnat låta exakt

likadant för 10-20 år sedan (undantag Timbuktu, och 90-tals producerade Darin) som det gör nu idag! Antingen har jag missförstått något eller så förstår

jag inte hur du menar! HammerFall, Judas Priset och Winnerbäck´s skivor är väl t.o.m. gjorda på 80-talet men att de ligger på 05-listan ändå ,)!

Mvh Peder

MVH-Peder, Din gamle skämtare!

Nej, skivorna jag redovisar är nyproduktioner även om man ibland kan ifrågasätta om så mycket hänt i vissa grupper sen 80-talet.

Nej, jag menar naturligtvis inte att grupperna hade låtit EXAKT likadant. Jag menar bara att det idag finns en marknad som är större för de smala genrerna. Jag menar också att nya, mindre bolag har hittat alternativa sätt att producera, framställa´, marknadsföra och distribuera musik som gör att de kan ha mindre omkostnader vilket gör det lättare för dem att uppnå lönsamhet. Jag uppfattar det också som att de inte har samma höga krav på lönsamhet då de, inte sällan, drivs av entusiaster istället för en jättestab av "proffs".

Postat

Hej!

"Nej, jag menar naturligtvis inte att grupperna hade låtit EXAKT likadant"

- Nej, för det var ju jag som menade det - att artisterna på listan hade kunnat ges ut för 10-20 år sedan utan att någon höjt på ögonbrynen!

Ex att höra Winnerbäck uppträda med senaste skivan på sin release-fest hålld på någon södermalskrog våren... 1985 hade ju kännts helt

tidsenligt, kroggäster hade kanske undrat över ett dagisbarn i lokalerna (Peder Pluttis) men annars hade inget avvikt ifrån standardmallen!

Mvh Peder

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.