Jump to content
Annons

Bärbar dator?


Tiim

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

Har funderat på att köpa en laptop länge, men nu tänkte jagf försökta ta tag i saken. Jag har stora problem med vad jag ska välja dock...

Mycket för att jag inte vet om jag vill ha en PC eller Mac, har alltid använt PC och dessutom bara stationär såhär långt i mitt liv! Mycket för att man får så lite för pengarna när det gäller prestandard, men nu är jag i behov av en laptop och vet inte var jag ska lägga mig i prisklass alls för att få ut något av det. Vill såklart kunna hålla på med musiken på datorn, så vad krävs då? Tar emot alla råd jag kan få! Vill ha något prisvärt, men har som sagt inte bestämt hur mycket jag ska lägga, vilket är ett problem skulle jag tro!

Inväntar svar och tackar för hjälper sålänge! 🙂

/ Tim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En macbook är ju helt klart ett altenativ, har en kompis som jobbar med Mac och det tycker ju han jag ska satsa på! Låt förslagen på datorer flöda dock. Förstår inte riktigt meningen med att jämföra cpu när nu det bara är en faktor i om det är ett prisvärt köp? 😛 Så förklara gärna!

Link to comment
Dela på andra sajter

En macbook är ju helt klart ett altenativ, har en kompis som jobbar med Mac och det tycker ju han jag ska satsa på! Låt förslagen på datorer flöda dock. Förstår inte riktigt meningen med att jämföra cpu när nu det bara är en faktor i om det är ett prisvärt köp? 😛 Så förklara gärna!

Cpu:n brukar vara det som avgör när det är dags att skaffa ny dator, när den inte klarar alla spår lr effekter så måste man ofta köpa nytt, visst man kan förlänga lisvlängden med mer minne men är det beräkningskapaciten som slår i taket är det dags att köpa nytt.

Och därför är det viktigt med så snabb cpu som möjligt, annars får man frysa spår osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo så sett är det ju sant! men för utom sidan som du redan bidragit med, har du några fler tips? tvekar fortfarande mellan en Mac och PC t.ex. Hur är skillnaden? För jag är van vid att man får mindre prestandarad för pengarna när man köper Mac?

Link to comment
Dela på andra sajter

jo så sett är det ju sant! men för utom sidan som du redan bidragit med, har du några fler tips? tvekar fortfarande mellan en Mac och PC t.ex. Hur är skillnaden? För jag är van vid att man får mindre prestandarad för pengarna när man köper Mac?

Kör pc och kan inte tänka mig att köra mac. Måste du ha bärbar du får bra mycket mer prestanda på en stationär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är ju ett faktum. Nä är i behov av en bärbar för att jag ska åka utomlands och vill kunna arbeta med musiken och annat då med. Så vilken prisklass är mest bärbar för pengarna, är det ens lönt under 5000?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...