Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Får inte igång midi. Är det någon som vet vad det kan vara. Har gjort rätt allt rätt tror jag men inte får jag igång midi. Kör xp pro, cubase sx och reason. 🙂😮🙂

Annons
Guest Gurra
Posted

Exakt VAD har du gjort, du måste kunna precisera liiiite mer så man vet vad som är problemet. Du kan ju börja med att......RTFM 😆

Posted

Ett halv år sedan köpte jag audiophile ljud kortet, satte in den instalerade och allt blev OK. Efter det skulle en vän till mig stänga av det integrerade kortet o han gjorde väl det men sedan dess min midi funkar inte. Vad kunde hända? Vissa säger att kanske min midi kabel är trasig, allså den korta, den som man får med kortet.

Posted (edited)
Ett halv år sedan köpte jag audiophile ljud kortet, satte in den instalerade och allt blev OK. Efter det skulle en vän till mig stänga av det integrerade kortet o han gjorde väl det men sedan dess min midi funkar inte. Vad kunde hända? Vissa säger att kanske min midi kabel är trasig, allså den korta, den som man får med kortet.

Låter som om du har svaret på din egen fråga.

Efter det att din polare avaktiverat det interna ljudkortet fungerar inte ditt MIDI... har din polare verkligen bara avaktiverat ljudkortet? han avaktiverade inte något annat i samma veva? och du har kanske en MIDIport-enabler i ditt audiophile som inte är korrekt inställd?

Att Midipiskan skulle vara trasig händer väl 1 gång på 1000..om det inte är fabriksfel... har du kollat i anslutningsdonet att inga pinnar är krökta?

Well.. skjut igen, detta är inget olösligt problem

Edited by demoniqus