Jump to content
Annons

Kompatibel keyboard till FL


andy011

Recommended Posts

Tjenare.

Nybörjare här som vill ta ett steg framåt.

Jag är trött på att sitta och använda tangentbordet istället för att ha en piano/synth framför mig.

Jag har tittat runt lite på några hemsidor och funnit detta:

http://store.apple.com/se/product/H7188Z/A/m-audio-keystation-mini-32-keyboard-controller?n=instruments&fnode=MTY1NDA3MA&s=topSellers

Som jag förstår så funkar det till PC och det står även till de flesta musikprogram.

Jag använder mig av FL Studio och skulle behöva få reda på om det funkar till FL?

Eller om det är någon med erfarenhet från denna keystation?

Och en följdfråga på detta om svaret är att den går att använda till FL:

Hur får jag den att funka till FL? Bara plug-in and play eller behöver jag ställa in någon inställning i FL, möjligen under Tools -> External tools? Bara en gissning från min sida, men det låter logiskt.

Jag vill alltså kunna spela på pianot så att det jag spelar fastnar i "Piano roll" i FL.

Tror inte jag kan vara mer tydlig i det jag skrev 😛 .. men skriv gärna om ni inte hajjar frågorna så får jag försöka förklara lite tydligare.

Alla svar uppskattas förutom oseriösa nötter. (Första inlägget här och hoppas det funkar bättre än Flashback.)

/ Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 8 månader senare...

Jag har en M-Audio Axiom och jag var tvungen att mappa transportknapparna, dvs play, stop, rec osv, osv. Antar att det finns en möjlighet att även du kommer få göra det om du vill använda den funktionen. Finns guider på youtube så det var ingen större utmaning. Men då vet du det ifall du kör på M-Audio. Vet inte om detta även gäller för Keystation dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...