Jump to content
Annons

Min Mac hittar inte saffire 56 efter uppdatering av mixcontrol..


perlin

Recommended Posts

Annons

Har du kollat på tillverkarens supportsidor? Om inte, gör det så finner du säkert lösningen där 🙂

Mjo, jag tänkte också att det har TS säkert redan gjort men man ska aldrig förutsätta någonting 😑

@perlin: här 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Än så länge hittar jag inte nåt som hjälper mig. Verkar som mixcontrol 3.0 bara stöds av snow leopard och senare. Vilket inte jag har 🙁

Så konstigt, Nada connection med ljudkortet, mixcontrol går inte heller att öppna. Har kört helt problemfritt sen jag köpte kortet för ett par år sedan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Än så länge hittar jag inte nåt som hjälper mig. Verkar som mixcontrol 3.0 bara stöds av snow leopard och senare. Vilket inte jag har 🙁

[...]

Compatible with:

* OS 10.6 Snow Leopard

* OS 10.7 Lion

Bummer på det alltså 🙁 :(

Eller om det är saffire 56:an som inte stödjer saffire mixcontrol 3.0?

Jag tänker; det borde det ju eftersom att det finns att tanka hem 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bummer på det alltså 🙁 :(

Jag tänker; det borde det ju eftersom att det finns att tanka hem 😱

Så tänkte ju jag också, fick deras nyhetsbrev och uppdaterade (som så många gånger förut). Hur f-n kan man återgå till v.2.4 ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Pust, fick avinstallera mixcontrol genom att plocka bort en massa filer här och där. Sedan installera på nytt med version 2.4 och voila, allt funkar perfekt igen 🙂

Borde inte vara möjligt att ladda ner en uppgradering som gör att ljudkortet fullständigt försvinner 😠 .

Tack för hjälpen..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
poidnak (oregistrerad)

Pust, fick avinstallera mixcontrol genom att plocka bort en massa filer här och där. Sedan installera på nytt med version 2.4 och voila, allt funkar perfekt igen 🙂

Borde inte vara möjligt att ladda ner en uppgradering som gör att ljudkortet fullständigt försvinner 😠 .

Tack för hjälpen..

Jag har precis samma problem när jag uppdaterat mixcontrol. Försökt radera alla filer efter instruktioner från Focusrites hemsida men det går ändå inte. Kommer du ihåg vart du hittade alla filer som behöver raderas???? paniken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...