Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej forumet,

Jag har vart medlem hÀr i drygt sex Är. Jag har prenumererat pÄ tidningen till och frÄn.

Inom mÄnga omrÄden har bÄde tidningen och forumet fyllt en viktig funktion. Jag har lÀrt mig mycket som jag kommer att ha nytta av under hela mitt liv som hobbymusiker och hjÀlpreda pÄ kompisars projekt.

Jag har lÀnge, om inte alltid, haft forum.studio.se som startsida. Nu Àr det dags att byta och lÀmna en miljö som jag inte lÀngre trivs i.

Forumet ger mig ingenting lÀngre. Nyheterna fÄr jag pÄ annat hÄll och kritik pÄ lÄtmaterial Àr jag inte lÀngre i behov av. GlÀdjen i att ibland kunna hjÀlpa en med mindre kunskap inom ett omrÄde drunknar i avskyn jag kÀnner nÀr jag lÀser vissa poster. Arrogans och personangrepp, svidande kommentarer och nedlÄtande svar, jag avslutar mitt medlemskap hÀr dels i protest.

De senaste utgÄvorna av tidningen har vart bortkastade pengar. UnderhÄllet pÄ forumet har blivit sÀmre. Intresset för elektronisk musik pÄ forumet har kommit att handla om hur man kopierar andra artister som fÄtt visst fotfÀste i en rutten bransch med fokus pÄ allt annat Àn vad elektronisk musik handlar om, för mig.

Jag önskar alla musiker, hobby som hĂ„rt satsande. all lycka. Vill ni bli nĂ€sta Kiss, Guns n Roses, Swedish House Maffia eller nĂ„got nytt, go for it. Vill ni bara ha kul med era instrument utan ambitioner att erövra vĂ€rlden, ha de riktigt jĂ€kla tokigt roligt. 🙂

Till alla er högdragna, högmodiga, snorkiga och "överlÀgsna" kungar och prinsar. Kramar till er alla. Ni verkar ha fÄtt för lite av den varan.

Till alla er som inte vÄgar tro pÄ er sjÀlva. Tror inte ni pÄ det ni gör lÀr ingen annan göra det heller. Kramar Àven till er.

Till redaktionen. Tack för materialet!

Mycket möjligt att jag Ă„terkommer den dagen tonen Ă€r trevligare hĂ€r. 🙂

Fridens Liljor.

Anders

• Gilla 2
Annons
Postat

Jag hÄller med dig om att forumet efter nÄgra Är inte kÀnns intressant. Jag undrar faktiskt varför jag besöker detta forumet nÀr Gearslutz och speciellt TapeOP ger sÄ mycket mer. Tidningen Studio har jag inte köpt pÄ kanske sex Är pga att inget i den tilltalar mig. MvH.

Postat

Lycka till "out there". 🙂

Tackar tackar. 🙂

Letade febrilt efter en "avsluta konto" funktion i goda 15 minuter innan jag tillslut mailade admin. Sökte sen med den utomordentliga sökfunktionen och fann svaret i en trÄd frÄn 2004, tror jag det var. Forumet har ingen sÄdan funktion. Man bör maila en admin.

"Out here" Àr det underbart. Tycker nÀstan att fler borde komma ut i friska luften och lÄta alla gamla surfjÀrtar och riddare av allt som Àr "rÀtt" fÄ ha detta hÄlet och kanske helt dedikera det Ät inbördes beundran.

Inte meningen att lÄta bitter alls men jag höll mig borta ett litet tag och kom tillbaka bara för att se att forumet gÄtt ner sig Ànnu mer och att samma trÄkiga riddare Ànnu förpestar tillvaron hÀr.

Men...det kommer alltid att finnas nybörjare som kan behöva informationen hÀr. Knepigt. Hoppas att de undslipper de heliga ryttarna.

Nu vĂ€ntar jag bara pĂ„ att bli avstĂ€ngd. Ska bli skönt. 🙂

Fridens

Postat (redigerat)

TrÄkigt att du lÀmnar. Det skrivs sÄ mycket hÀr pÄ forumet om hur man skall hindra folk att registrera om sig osv för att slippa otrevligheter. Dom nya medlemmarna Àr oftast inga problem utan vill oftast bara ha hjÀlp. Det Àr dÀremot nÀstan uteslutande dom Àldre medlemmarna hÀr pÄ forumet som Àr dom största svinen, mobbarna, besserwissers osv. Det bÀsta vore om olsberg stÀngde av dom för gott, för alla inkl admin vet vilka dom Àr. Men det Àr problematiskt nÀr dessa medlemmar Àr sÄ bra vÀnner med moderatorerna bÄde hÀr och affÀrsmÀssigt. Men sÀger folk upp sina medlemskap hÀr och slutar köpa tidningen sÄ kanske ledningen fattar. För dÄ förlorar dom pengar och det Àr oftast dÄ dom reagerar men dÄ Àr det för sent.

Men vi sÄg ocksÄ vad admin gjorde nu senast, dom som hade mÄnga varningar fick dom borttagna för att genast börja betee som svin igen.

Glad midsommar

Redigerat av Henber77
Postat

Det bÀsta vore om olsberg stÀngde av dom för gott

Nu Àr inte det inte bara nÄgra enstaka figurer hÀr pÄ forumet som fÄr mig att ge mig av, det Àr mer Àn sÄ.

Det bÀsta vore helt klart om dessa figurer höll inne med sin bitterhet, sin "överlÀgsenhet" eller vad det nu Àr som gör att de beter sig som regelrÀtta skitstövlar mot övriga medlemmar. Kanske skulle de rent av ta sig en funderare pÄ vad de har hÀr att göra ö.h.t. Vana?

Det allmÀna missnöjet med livet som resulterar i en genomgÄende syrlig ton? Get a fucking grip, vi Àr alla delaktiga i det hÀr.

Vad vet jag.

För dÄ förlorar dom pengar och det Àr oftast dÄ dom reagerar men dÄ Àr det för sent.

Att Studio, sÄvÀl tidning som forum, har kommit att handla mer och mer om pengar Àr inte alls svÄrt att se.

Adblock+ tar smidigt bort annonser sÄ de störs jag inte av men det hÀr med senaste numret av tidningen (pdf) för 49kr men som vi kunde lÀsa i en post egentligen kostar, vad?. 75kr? Dolda avgifter? Yeah, vad seriöst detta stÀllet kÀnns nu.

Det Ă€r som sagt fler faktorer som gör att jag vill ut. Jag har kanske "vuxit ur" det hĂ€r stĂ€llet. 🙂

Nog.

Dags att leka lite med en gratis MiniMoog frÄn Arturia innan sillen ska ner.

Glad midsommar pĂ„ er! 🙂

/ Anders

• Gilla 2
Postat

Trist att du sticker! SjĂ€lv kör jag mest med skygglappar nuförtiden. Bryr mig inte tillrĂ€ckligt mycket för att lĂ€mna forumet 🙂

Postat

TrÄkigt att du lÀmnar Drivkraft, men jag tror det tyvÀrr ligger i mÀnniskans natur det du beskriver...

Detta Àr samma sak pÄ alla forum i stort sett... Men det brukar vara sÄ desto Àldre medelÄlder desto mer respekt pÄ forumet... Jag har lÀmnat mÄnga forum pga av för mÄnga arroganta skitstövlar...det enda man kan göra Àr att föregÄ med gott exempel och inte ta Ät sig..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.