DrivKraft Postat 21 juni 2012 Postat 21 juni 2012 Hej forumet, Jag har vart medlem hĂ€r i drygt sex Ă„r. Jag har prenumererat pĂ„ tidningen till och frĂ„n. Inom mĂ„nga omrĂ„den har bĂ„de tidningen och forumet fyllt en viktig funktion. Jag har lĂ€rt mig mycket som jag kommer att ha nytta av under hela mitt liv som hobbymusiker och hjĂ€lpreda pĂ„ kompisars projekt. Jag har lĂ€nge, om inte alltid, haft forum.studio.se som startsida. Nu Ă€r det dags att byta och lĂ€mna en miljö som jag inte lĂ€ngre trivs i. Forumet ger mig ingenting lĂ€ngre. Nyheterna fĂ„r jag pĂ„ annat hĂ„ll och kritik pĂ„ lĂ„tmaterial Ă€r jag inte lĂ€ngre i behov av. GlĂ€djen i att ibland kunna hjĂ€lpa en med mindre kunskap inom ett omrĂ„de drunknar i avskyn jag kĂ€nner nĂ€r jag lĂ€ser vissa poster. Arrogans och personangrepp, svidande kommentarer och nedlĂ„tande svar, jag avslutar mitt medlemskap hĂ€r dels i protest. De senaste utgĂ„vorna av tidningen har vart bortkastade pengar. UnderhĂ„llet pĂ„ forumet har blivit sĂ€mre. Intresset för elektronisk musik pĂ„ forumet har kommit att handla om hur man kopierar andra artister som fĂ„tt visst fotfĂ€ste i en rutten bransch med fokus pĂ„ allt annat Ă€n vad elektronisk musik handlar om, för mig. Jag önskar alla musiker, hobby som hĂ„rt satsande. all lycka. Vill ni bli nĂ€sta Kiss, Guns n Roses, Swedish House Maffia eller nĂ„got nytt, go for it. Vill ni bara ha kul med era instrument utan ambitioner att erövra vĂ€rlden, ha de riktigt jĂ€kla tokigt roligt. đ Till alla er högdragna, högmodiga, snorkiga och "överlĂ€gsna" kungar och prinsar. Kramar till er alla. Ni verkar ha fĂ„tt för lite av den varan. Till alla er som inte vĂ„gar tro pĂ„ er sjĂ€lva. Tror inte ni pĂ„ det ni gör lĂ€r ingen annan göra det heller. Kramar Ă€ven till er. Till redaktionen. Tack för materialet! Mycket möjligt att jag Ă„terkommer den dagen tonen Ă€r trevligare hĂ€r. đ Fridens Liljor. Anders 2
punkrockdude Postat 21 juni 2012 Postat 21 juni 2012 Jag hÄller med dig om att forumet efter nÄgra Är inte kÀnns intressant. Jag undrar faktiskt varför jag besöker detta forumet nÀr Gearslutz och speciellt TapeOP ger sÄ mycket mer. Tidningen Studio har jag inte köpt pÄ kanske sex Är pga att inget i den tilltalar mig. MvH.
DrivKraft Postat 21 juni 2012 TrĂ„dstartare Postat 21 juni 2012 Lycka till "out there". đ Tackar tackar. đ Letade febrilt efter en "avsluta konto" funktion i goda 15 minuter innan jag tillslut mailade admin. Sökte sen med den utomordentliga sökfunktionen och fann svaret i en trĂ„d frĂ„n 2004, tror jag det var. Forumet har ingen sĂ„dan funktion. Man bör maila en admin. "Out here" Ă€r det underbart. Tycker nĂ€stan att fler borde komma ut i friska luften och lĂ„ta alla gamla surfjĂ€rtar och riddare av allt som Ă€r "rĂ€tt" fĂ„ ha detta hĂ„let och kanske helt dedikera det Ă„t inbördes beundran. Inte meningen att lĂ„ta bitter alls men jag höll mig borta ett litet tag och kom tillbaka bara för att se att forumet gĂ„tt ner sig Ă€nnu mer och att samma trĂ„kiga riddare Ă€nnu förpestar tillvaron hĂ€r. Men...det kommer alltid att finnas nybörjare som kan behöva informationen hĂ€r. Knepigt. Hoppas att de undslipper de heliga ryttarna. Nu vĂ€ntar jag bara pĂ„ att bli avstĂ€ngd. Ska bli skönt. đ Fridens
ironman Postat 22 juni 2012 Postat 22 juni 2012 (redigerat) TrÄkigt att du lÀmnar. Det skrivs sÄ mycket hÀr pÄ forumet om hur man skall hindra folk att registrera om sig osv för att slippa otrevligheter. Dom nya medlemmarna Àr oftast inga problem utan vill oftast bara ha hjÀlp. Det Àr dÀremot nÀstan uteslutande dom Àldre medlemmarna hÀr pÄ forumet som Àr dom största svinen, mobbarna, besserwissers osv. Det bÀsta vore om olsberg stÀngde av dom för gott, för alla inkl admin vet vilka dom Àr. Men det Àr problematiskt nÀr dessa medlemmar Àr sÄ bra vÀnner med moderatorerna bÄde hÀr och affÀrsmÀssigt. Men sÀger folk upp sina medlemskap hÀr och slutar köpa tidningen sÄ kanske ledningen fattar. För dÄ förlorar dom pengar och det Àr oftast dÄ dom reagerar men dÄ Àr det för sent. Men vi sÄg ocksÄ vad admin gjorde nu senast, dom som hade mÄnga varningar fick dom borttagna för att genast börja betee som svin igen. Glad midsommar Redigerat 22 juni 2012 av Henber77
DrivKraft Postat 22 juni 2012 TrĂ„dstartare Postat 22 juni 2012 Det bĂ€sta vore om olsberg stĂ€ngde av dom för gott Nu Ă€r inte det inte bara nĂ„gra enstaka figurer hĂ€r pĂ„ forumet som fĂ„r mig att ge mig av, det Ă€r mer Ă€n sĂ„. Det bĂ€sta vore helt klart om dessa figurer höll inne med sin bitterhet, sin "överlĂ€gsenhet" eller vad det nu Ă€r som gör att de beter sig som regelrĂ€tta skitstövlar mot övriga medlemmar. Kanske skulle de rent av ta sig en funderare pĂ„ vad de har hĂ€r att göra ö.h.t. Vana? Det allmĂ€na missnöjet med livet som resulterar i en genomgĂ„ende syrlig ton? Get a fucking grip, vi Ă€r alla delaktiga i det hĂ€r. Vad vet jag. För dĂ„ förlorar dom pengar och det Ă€r oftast dĂ„ dom reagerar men dĂ„ Ă€r det för sent. Att Studio, sĂ„vĂ€l tidning som forum, har kommit att handla mer och mer om pengar Ă€r inte alls svĂ„rt att se. Adblock+ tar smidigt bort annonser sĂ„ de störs jag inte av men det hĂ€r med senaste numret av tidningen (pdf) för 49kr men som vi kunde lĂ€sa i en post egentligen kostar, vad?. 75kr? Dolda avgifter? Yeah, vad seriöst detta stĂ€llet kĂ€nns nu. Det Ă€r som sagt fler faktorer som gör att jag vill ut. Jag har kanske "vuxit ur" det hĂ€r stĂ€llet. đ Nog. Dags att leka lite med en gratis MiniMoog frĂ„n Arturia innan sillen ska ner. Glad midsommar pĂ„ er! đ / Anders 2
D Vibe Postat 23 juni 2012 Postat 23 juni 2012 Trist att du sticker! SjĂ€lv kör jag mest med skygglappar nuförtiden. Bryr mig inte tillrĂ€ckligt mycket för att lĂ€mna forumet đ
Ekstasis Postat 23 juni 2012 Postat 23 juni 2012 TrÄkigt att du lÀmnar Drivkraft, men jag tror det tyvÀrr ligger i mÀnniskans natur det du beskriver... Detta Àr samma sak pÄ alla forum i stort sett... Men det brukar vara sÄ desto Àldre medelÄlder desto mer respekt pÄ forumet... Jag har lÀmnat mÄnga forum pga av för mÄnga arroganta skitstövlar...det enda man kan göra Àr att föregÄ med gott exempel och inte ta Ät sig..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.