Jump to content
Annons

Ska göra en låt som ska vara minst 45min - Vill någon vara med?


Terror

Recommended Posts

Har påbörjat en låt som jag hade tänkt skulle vara minst 45min lång. Fick insperation av bland annat Dream Theater och gammal klassisk musik. Ni vet där låten har en hel del olika sektioner ect. Det ska alltså inte vara vers, refräng, vers, refräng mellanspel mm.. utan det ska bara vara en lång ass låt. Har hunnit runt 10 minuter just nu men som sagt, den ska bli minst 45 minuter. Tanken är väl att sedan dela upp den i x antal spår och släppa den på iTunes, Spotify mm. Men allt ska vara sammanhängande.

Musikstilen spelar ingen större roll. Jag vet knappt själv vad jag gjort, men de är lite metal mixat med ett akustiskt parti och lite annat gegga.

Om någon är sugen på att vara med är de bara säga till! jag jobbar i Logic pro 9, men de går ju alltid att skicka sin del som ett enda wave-track.

Låtens "key" är B och jag har ett tempo på 180. Början av låten går i 4/4, men sista partiet har jag i 3/4. Är det någons om är intresserad så släng iväg ett PM eller svara i tråden.

Här är det jag har just nu:

pip pip cheerio!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det tog två sekunder av låten innan jag tänkte "Dream Theater" 🙂

Jag är gärna med. Det här verkar vara ett experiment i min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant hade tankar själv att göra en lång ala Dream Theater infl låt.

Kan tänkas vara med.

Lite Iron Maiden rip off varning 6:05.

Intressant hade tankar själv att göra en lång ala Dream Theater infl låt.

Kan tänkas vara med.

Lite Iron Maiden rip off varning 6:05.

I don't give a shit. Finns i stort sätt ingenting bra jag kan spela, utan att det redan finns en låt som låter liknande. Om du har ett bättre förslag på en ackordföljd som låter minst lika bra och som redan inte finns i en låt, så vill jag mer än gärna veta 🙂

Men kul att du skulle kunna vara med 🙂

Dem som vill tänkas vara med kan skicka ett mail till mig på jerry.sandstrom@live.se så svarar jag och bifogar låten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Skriv låten i@180bpm som du sa och sänk tempot till 4bpm så blir den jävligt lång.....

Link to comment
Dela på andra sajter

I don't give a shit. Finns i stort sätt ingenting bra jag kan spela, utan att det redan finns en låt som låter liknande. Om du har ett bättre förslag på en ackordföljd som låter minst lika bra och som redan inte finns i en låt, så vill jag mer än gärna veta 🙂

Men kul att du skulle kunna vara med 🙂

Dem som vill tänkas vara med kan skicka ett mail till mig på jerry.sandstrom@live.se så svarar jag och bifogar låten 🙂

Inget negativt från min sida, bara tyckte det kändes väldigt bekant bara,

Link to comment
Dela på andra sajter

ja den var ju mer spot on..

Terror - inget negativt från mig heller.. kul när man kan höra vart inspirationen kommer ifrån

nu gissar jag att maiden var inspirerade av mettalica istället! 😛

ja den var ju mer spot on..

Terror - inget negativt från mig heller.. kul när man kan höra vart inspirationen kommer ifrån

nu gissar jag att maiden var inspirerade av mettalica istället! 😛

haha that's 100% true! Dem snodde de rakt igenom! Och de dem inte snott från Metallica, har dem snott från Mozart! så är det.. jag vet det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte så mycket tid. Kan inte någon tänkas lägga lite grunder 2-3min räcker så kan jag komplettera?? Eller det är fel sätt att jobba på Terror? Vi är flera i Stan som kan hoppa in tror jag. Idé är ju skitkul!!

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter i hur ni väljer att jobba 🙂 De spelar absolut ingen roll 🙂 Jag har kört fast, så gör som ni känner för, de som funkar bäst för er helt enkelt! Så länge den blir minst 45-60 minter lång och intressant!

Låter kanon. Då får jag fiska efter någon på forumet om de vill ha samarbete med ett stycke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte grejer eller förstånd att skicka hela filer, men kanske kunde jag göra nåt solo på gitarr eller munspel i rätt tempo och tonart så kan nån som kan lägga in det på ett passande ställe.

Ett überdistat munspel vore kul att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...