Jump to content
Annons

Mixer?


Carl_B

Recommended Posts

Tja!

Ja har siktat in mej på en Virus C nu... o ja tänkte köpa ett audiophile 2496 ljudkort för mitt gamla audigy2 blev lite kortslutet o skickar ut massa random-signaler till min K-Station... 😛

aja.. åter till frågan... behöver ja en mixer att koppla virusen till eller går de bra o köra direkt till ljudkortet... eller ja vet ju att de går.. men va finns de för fördelar med mixer..?

mvh Calle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den fördel som finns med en mixer, är att du kan monitorlyssna på direktljudet utan att behöva fundera på latency. Annars finns det nog inte mycket mening för dig att skaffa en mixer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för de snabba svaret!

Då behövs me andra ord ingen mixer...

ifall ja har kvar min gamla K-Station när ja köpt virusen... hur ska ja koppla midi-kablarna?

Iom att virusen e desktop-rack så måste ju k-stationen va master...

Link to comment
Dela på andra sajter

ifall ja har kvar min gamla K-Station när ja köpt virusen... hur ska ja koppla midi-kablarna?

MIDI-interfacets MIDI out till K-stationens MIDI in. K-stationens MIDI through till Virusens MIDI in.

Link to comment
Dela på andra sajter

ifall ja har kvar min gamla K-Station när ja köpt virusen... hur ska ja koppla midi-kablarna?

MIDI-interfacets MIDI out till K-stationens MIDI in. K-stationens MIDI through till Virusens MIDI in.

Schysst! tack så mycke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...