Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har för en vecka sedan införskaffat ett par Event 20/20 BAS från thomann. Men nu har jag ett ganska stort problem; den ena av dessa låter sjukt mycket starkare än den andra vid uppstart. Tweetern på denna rasslar dessutom väldigt mycket, och utifrån sett är det inget som sitter löst 😳 Det låter nästan som att den är trasig!

När dom sedan har fått stå och spelat ett tag verkar allt lägga sig och dom båda hamnar på en jämn nivå och det går inte att höra någon skillnad mellan dom, men det tar alltså ett tag typ 8-15 min innan det har jämnat ut sig helt och hållet. Jag har kollat att båda är inställda likadant, så det är inte någon gain eller lo- hi-shelf som spökar. Jag har även provat att byta plats på utgångarna från mitt extarna ljudkort men det är fortfarande samma monitor som knasar.

Jag skickade ett mail för 2 dagar sedan till dom på Thomann för att se vad dom har att säga om mitt problem, om jag bör returnera den eller om dom har någon annan lösning, men har ännu inte fått något svar. Så jag tänkte kolla här; Har någon haft samma problem, och finns det något sätt att lösa det på annat än att skicka tillbaka? Litet tråkigt att behöva slänga iväg den och behöva vänta en vecka till på så fina grejjer jag redan har, men jag måste kunna lita på mina mixar. 😕

Annons
Postat

Det där kan inte vara annat än en trasig monitor och eftersom de är nya ska du definitivt begära en ny! Det låter som att det är en trasig komponent eller lödning eller något liknande, som sedan rätar till sig/får kontakt när förstärkeriet värms upp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.