Jump to content
Annons

Ni Komplete 8 eller ska det vara Inkomplete ?


uriah

Recommended Posts

Hej Bullen!!

Jag är en medelålders herre som för 2 veckor sen införskaffat mig ovan nämda Bauta program,medans upgrade erbjudandet fortfarande gällde..

Min undran är om det finns likasinnade(köpt samma upgrade) och som har samma probl?

Problem 1 : Vars finns RETRO MACHINE mk II ?? inte i min dator,efter installationen i alla fall!

Problem 2 : Reaktor 5,själva huvudanledningen till att jag slog till, 3 FUCKING Synthar/Ensables.

Följde med i huvudprogrammet(+ dom separata exp. paketen då!)

Ska ju vara en himmla massa tillhörande godis enl. NI?? Känner mig lurad.

Har skickat upprörda mail till suporten men inte ett tillstymmelse till svar på över 10 dagar?

Börjar bi mer och mer desperat!

Ps. Och som vanligt är det inte samma person som skrivit och nämns här.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilket paket är det du har köpt? Det finns ju 3 olika Komplete (förutom gratisvarianten, Komplete Players);

Komplete Ultimate

Komplete

Komplete Elements

Har du installerat allt och aktiverat i NI:s Service Center?

Ibland måste man göra en uppdatering av plugins i Cubase (devices/plugin information) för att nya ska hittas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Claes !

Det är Komplete 8 dvs. den för 499 Euro(utan rabatter)

http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/komplete-8/

Och jodå,jag har aktiverat,uppdaterat allt via Service Center applikationen allt är nu med senaste versionerna...

Det tråkiga är att jag Skickade frågor om detta till deras SuportCenter för nästan 2 veckor sedan,fick tom. ett 'ticketnr' att hänvisa till,men inget svar ?

Det är ju nästan ännu märkligare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt svaret på din fråga....men jag har för mig att en hel del reaktor-prylar finns att ladda ner från deras sida.....

User fibblade synth:ar och sånt ja,men inte dom mer 'proffsiga' Fabriks ensembles:arna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

NI är inte direkt kända för sin support eller vara snabba på att svara.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Som Unicron o DieHard sa:

Nedladdningslänk kommer. Och det tog lite tid efter registrering.

Vilka syntar/ensambles är det du syftar på?

Dom som följde med som 'fabriks ens. är Carbon,Newscool och spaceDrone'

På deras produktsida står det att det ska ingå ca:70 st..

Dom man fick som Expansioner är Spark,Prism och The finger.

Redigerat av uriah
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, hajar. Ca 25 synthar står det och sammanlagt 70 med effekter o dylikt. Har också komplett men har knappt rört reaktor än .... 😱 så jag har ingen bra koll där.

Om ingen svarar så kan jag också kolla ikväll i studion för jag ändå tänkt att testköra de där expansionerna lite till helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Extra irriterad när jag läste att Cborg minsann fick med grejorna,så gick jag igenom DVD:erna

igen.

Seratt man faktiskt kan installera Reaktorn separat om man vill,vid försök så får jag då upp

'du har en nyare Verre redan installerad...vill du verkligen nergradera..'

Då gick det upp ett ljus! Jag hade ju faktiskt 'Reaktor PLAYER' installerad innan(pga några gratis ENS.)

Då skippade sonika den stora Komplete installationen att installera 'Den skarpa versionen' av Programmet.

Så efter ominstallation så finns dom nu där alla 'Godsaker' 🙂

Så då är det bara att vänta på Retro Machine då!

Fast 2 veckor,allvarligt talat... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...