Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle exportera ner ett projekt idag och råkade av misstag "All tracks as audio files" och då skapade datorn en fil för varje track och jag hade ca 40 tracks. Detta gjorde att det blev en massa filer som var riktigt stora varenda en.

Grejen var den att redan direkt så sjönk utrymmet i datorn med ca 6-7 Gb sedan fortsatte det under tiden som projektet sparades ner.

När jag sedan tog bort alla filerna så kom utrymmet tillbaka men de där första 6-7 Gigabyten som försvann direkt de verkar inte ha kommit tillbaka trotts tömning av papperkorgen.

Vad kan detta bero på? Hur kan så mycket utrymme bara tas upp?

Vet någon det?

Annons
Postat

DiskWave är ett bra verktyg för att spåra upp vad som tar upp plats på hårddisken. Kanske hittar du något annat som slukade dina 6-7 GB.

Annars är ett förslag att du bootar från OS X installationsskiva, men påbörja inte någon installation. När välkomstskärmen kommer upp kör du istället igång Skivverktyg, markerar din hårddisk och väljer Reparera skiva samt Reparera skivbehörigheter.

Postat

Tackar för tipset!

Det här Reparera skiva och Reparera skivbehörigheter, vad innebär det?

Jag har aldrig gjort det faktiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.