Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Laddade ner uppgrad 6-6,5 men var hamnade dom 2 nya syntarna? Kör Macbook pro

Redigerat av Branis
Annons
Postat

Under "synths" borde de dyka upp, där de andra inbyggda ligger.. annars får du gå in under Plug-in information o kolla så de är förbockade i den listan, annars ser du dem inte

Postat

Dom finns inte under synt, och i plug-in info finns dom inte heller, update så händer inget, har provat att installera om också....

Postat (redigerat)

Får inte upp retrologe och padshop? finns mappen, bilbotek-Audio-pluggin-vst3-steinberg, men finns inte med i plugginfo i cubase?

Att det alltid är nått lite som strular när man uppdaterat!

Nån som har lite koll?

Redigerat av Branis
Postat (redigerat)

Hmm det låter som om din uppdatering pekar på en annan plats under installationen men det låter ännu konstigare att de nya pluggarna inte syns.. det borde ju vara så att alla andra pluggarna inte syns om sökvägen är fel. Att du inte ens ser dem i plug-in information talar ju om att något är rejält fel.

Från vilken version uppdaterade du?

Det borde vara något i stil med Steinberg/Cubase/VSTplugins/Synths

de hamnar i, sen vet jag inte om Mac skiljer sig från PC i sökvägen.

På PC har man även sitt log-in i Windows att ta hänsyn till då presets o lite annat hamnar under det namnet

Redigerat av Lundin
Postat

Uppdaterar från 6 till 6,5.1. I mapparna Biblotek/Audio/Plugin/VST3/Steinberg, ligger HalionSonic VST3, Padshop VST3, Retrologe VST3.

Halosonic går bra att öppna finns i pluggin listan men inte (Padshop Retrologe)

Provade att installer på min IMAC och precis samma sak där!!! åååå va trött man blir!!!

Postat (redigerat)

Jag vet inte alls hur Mac hanterar 32 och 64 bitars versionerna av pluggarna men börjar tro att du har installerat pluggarna för ett annat bitdjup och att det är därför det inte funkar.. ligger det rätt så ska de synas

p.s Du kanske får köra "Update plug-in list" inifrån Plug-in information samt kolla Plug-in path och liknande så det inte blivit någon mishmash där.. jag skulle kunna installera C6 på min Mac i absoluta nödfall för jag kan inte fatta att det skall vara ett sådant stort problem...

..men installerar inte jättegärna om jag slipper.

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.