Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som några redan vet så ska jag bygga en studio och planerar det sista nu, innan jag sätter igång i praktiken. Har länge funderat över (nähää) vad jag ska ha för studiobänk, men inte riktigt hittat någon som jag fastnat för (och som inte kostar skjortan). 😉 Nu har jag dock hittat en bänk som jag ska bygga själv, men behöver lite förslag på vilket material den ska byggas av. Jag har lånat designen från en bänk som säljs från Tyskland. - Hade köpt den om jag haft mer pengar, men i dagens läge är det inte så. Har gjort ritningen klar på den..

Vilket material ska jag använda mig av - som inte är för tungt men ändå ger en känsla av kvalitet och är billigt?

Här nedan kommer ett par bilder på bänken,

post-24396-0-43661900-1331574289.jpg

post-24396-0-49719200-1331574321_thumb.jpg

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Byggde själv av hyllplan billigt som fan, kolla in länken: //forum.studio.se/index.php/topic/89126-bygga-kontrollrum/page__st__30

pme (oregistrerad)
Postat

MDF är ganska lätt att jobba med och blir ganska bra. Men materialet ganska tungt.

Postat

Jag skulle nog ha blandat materialen. Kraftigare träreglar där det blir lite påkänning. Till själva bordsskivan skulle inte MDF kännas så kul, det håller dåligt för nötning. Tar man en repa runt på flera byggmarknader går det nog att hitta prisnedsatta stavlimmade bänkskivor. Ek är snyggt som bara den att vila armbågarna på. Sidostyckena kan gå bra i MDF. Leta bland rivningsvirke.... Nu är det, eller snart i alla fall, läge att hitta byggmaterial på all majkasor som folk slänger virke på. Ett bortslängt staket kan vara av enbart friskt virke. Helt gratis, det bästa priset! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.