Jump to content
Annons

the sssnake multicore stagebox/kablage och liknande från thoman

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Jag undrar om nån har nån erfarenhet av dessa produkter jag börjar nämligen bli trött på alla kablar 😄 . Det är ju väldigt billiga priser så man undrar ju om det kan vara nåt att ha då. Jag kör ju bara på skoj så det borde ju duga åt mig men det finns ju en nedre gräns trots allt.

Tacksam för svar.

Annons
Postat

de finns ju i olika prisklasser. har de billigaste och de fungerar fint, har dock börjat köpa snäppet bättre, runt 100-200,- tex cordial cti och de känns väldigt välgjorda. köpte en dyröres en gång Monster för 450,- och tycker att de billigare cordial känns lika bra.

planet wavwes gör också fina kablar och de kostar ca hälften hos tysken än mot svenska sajter så nåt åt det hållet kan jag rekommendera.

Postat

ok tack för svar får kolla på cordial oxå då

Postat

Hmm nåt att tänka på då alltså, tack för tips.

Kanske bäst att förtydliga att jag ska ha det när jag spelar in och sänder men jag tänker en sladd är en sladd är en sladd. Givetvis finns det en gräns och jag misstänker precis som du tipsar om att gränsen kanske i första hand går vid kassa lödningar än att själva kabeln inte fixar läget. Då pratar vi då om dom små krav som faktiskt gäller i mitt fall som bara leker med grejorna och inte har några ambitioner att go pro på nåt sätt.

Funderar dock lite på om en massa signaler i en multikabel och de magnetfält som väl ändå måste bildas även när det gäller så svaga strömmar som det här handlar om kan störa varandra. Men det vore jäkligt skönt att bara ha typ två tre multi kablar och bra boxar att koppla in i.

Nu har jag två datorer igång när jag gör vissa saker och för att routa ljud som jag behöver och vill kunna så blir det en jäkla kabelhärva. Skulle jag ut och sända tex ett live gig så blir det nog rörigt att få ihop skiten igen även om jag skriver ner och märker upp 😄 .

Det är lättast med två datorer eller en mixer + en dator då det är lite knepigt att få mina sändningprogram, musik program och oset att samsas om ett och samma ljudkort om det ska vara ett flerkanals upplägg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.