Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej!

Jag brukar jamma till logicprojekten ibland för att hitta vad som passar till låtarna.

Men nu hör jag bara recspåret när inget spelas upp. Någon som har nån ide om vad som kan vara tok?

Annons
Postat

Du spelar inte upp något. Därför kan inget låta. Fattar inte vad det är du frågar efter men som jag tolkar det hör du mentronomens klickljud? Man kan avaktivera mentronomens ljud längst nere till höger i Logic på symbolen för mentronomen eller helt enkelt välja att bara trycka på "play" istället för "rec".

Skriv så man förstår vad det är du vill ha hjälp med så kommer du att få bättre svar än mitt.

Postat

Ok kanske lite otydlig...

När jag spelar upp projektet hörs INTE recspåret. Alltsa kan jag INTE jamma till det som spelas upp.

Ännu tydligare:

Jag har tryckt på rec så spårets R-knapp blinkar. Sen på play eller space. Allt hörs forutom det som jag spelar på gitarren. Det är INTE fel på insignalen. Det syns tydligt att spåret far signal från gitarren under uppspelning.

Vill du att jag gör en video oxå? 😲

Postat

Om du bara trycker in record-knappen på det spår du vill använda, utan att spela igång hela låten/projektet, hörs det då?

Tror även att det spår du "spelar in" på måste vara markerat....

Postat

Det spåret är markerat. Och det hörs när jag inte drar igång spåret. Men så fort man slår igång så hörs inget.

Postat (redigerat)

Ursäkta en kanske lite dum fråga, men det är inte så att du har för låg volym på lyssningen på det spåret du spelar in på? Inga gamla automationer som ligger kvar på spåret och stör?

Edit: Märkte för övrigt att spåret inte måste vara markerat vid inspelning. I alla fall inte när du spelar in audio.

Redigerat av BluesBoy
Postat

Som BluesBoy sa har du "R:et" på det spåret rött? Om du inte hittar rutan med "R:et" så kan du höger-klicka och välja record enabled. Kontrollera så att du inte har det gula esset markerat på dom andra spåren då måste du ha på gitarren med. Och som sagt tänk på att ha rätt input för dit ljudkort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.