Jump to content
Annons

49 Semivägda - Midikeyboard! Hjälp att välja =)


Bass

Recommended Posts

Hejsan!

Jag är i lite akut behov av en USB midikeyboard med semivägda tangenter. Lirar in i Win7 x64 samt ibland i OSX.

Kan lägga ca 2000kr .. nån som kan tipsa snabbt om en keyboard?

Har tidigare ägt Axiom PRO 49 och den var kanon men för dyr känner jag idag ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
novation (oregistrerad)

Valde ju inte mitt nick av en ren slump.. 😉 Ångrar dock att jag blev blåst på ett par kronor i inbyte av min Moog Rouge mot en Novation Bass Station Rack.. Jaja, gamla synder. 🙂

Redigerat av novation
Link to comment
Dela på andra sajter

Har beställt den fast jag inte spelat på den.

Är inte så kräsen och Novation är ju normalt kvalitet så.. =)

Tog mig ett litet tag att vänja mig vid klaviaturen men nu gillar jag den. Pitch och modhjul sitter bra placerade och känns i mitt tycke sköna men aftertouchen är lite väl känslig. (Kanske något som går att konfigurera)

Allt detta är ju i mitt tycke. Impulse har genomgående fått bra kritik så jag tror inte att du blir besviken.

Jag har inte forskat i saken men ibland så crashar Automap och jag får starta om Cubase. Ibland kan Automap ibland be mig att plugga in hårdvaran, när hårdvaran redan är inkopplad. Detta är händer nån gån i veckan så jag stör mig inte så värst mycket. Kanske att en framtida uppdatering löser detta.

Också, konfigurationen var lite svårtydd vid ett steg när det gällde routing då exemplet i manualen inte alls stämde överens med hur min setup ser ut. Cubase och TC Electronic Impact Twin.

Försumbart och man lär sig medans pillar.

Lycka till och ha en trevlig afton!

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Har letat videos och automap4 verkar äga.

Är lite allergisk mot just crach och omstart av program osv när man försöker vara kreativ 🙂

Kan ju återkomma med hur stabilt det är hos mig sen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

inbyte av min Minimoog Rouge mot en Novation Bass Station Rack..

Say what now?

Nej givetvis kan inte alla gilla Moog precis hela tiden men för mig lät det lite knasigt i några sekunder. 🙂

Kör en MG-1 själv och har i nåt skevt tillfälle satt ut en annons på den för att istället skaffa mig en Slim Phatty. Har beslutat mig för att skaffa ett Kentonkit istället så att jag får MIDImöjligheter.

Ursäkta mitt off-topic inlägg. 😉

Fridens

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Har letat videos och automap4 verkar äga.

Är lite allergisk mot just crach och omstart av program osv när man försöker vara kreativ 🙂

Kan ju återkomma med hur stabilt det är hos mig sen 🙂

För all del, återkom gärna. 🙂

Ibland, när man är mitt uppe i något riktigt roligt eller när man är hyperinspirerad så kan det störa men jag är så minimal i min musik idag att jag inte störs. Håller mig till lite trummor, en simpel bas och lite ljudfifflande så jag tappar inte tråden så lätt.

Afton...

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Say what now?

Nej givetvis kan inte alla gilla Moog precis hela tiden men för mig lät det lite knasigt i några sekunder. 🙂

Kör en MG-1 själv och har i nåt skevt tillfälle satt ut en annons på den för att istället skaffa mig en Slim Phatty. Har beslutat mig för att skaffa ett Kentonkit istället så att jag får MIDImöjligheter.

Ursäkta mitt off-topic inlägg. 😉

Fridens

Anders

Skrev lite fel. Inte Minimoog..utan Moog Rogue såklart.

http://www.vintagesynth.com/moog/rogue.php

När Basstation Rack kom 95? så blev jag sugen på en sån istället eftersom moogen saknade MIDI.

Var inte jättenöjd när jag kom hem och insåg att jag enkelt hade kunnat få det via CV/GATE kontakterna på baksidan av racket.. 😄

Men tillbaks till ämnet lite. Hoppas trådskaparen blir nöjd med sitt köp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...