mixopenta Postat 9 februari 2012 Postat 9 februari 2012 Jag har en kompis som står i begrepp att köpa ett ljudkort, och han undrade om jag kunde ge något råd. Då jag inte är någon guru i ljudkortsdjungeln tänkte jag bara slänga iväg ett par frågor här på detta eminenta forum. De ljudkort han funderar över är dels; 'Presonus AudioBox 1818 VSL' , dels 'M-Audio Fast Track Ultra 8R'. Han spelar in mestadels trummor och percussion hemma i källaren, så min fråga är om det finns någon här som kan ventilera sin åsikt om endera kortet? Hur är Micpreampsen? Är det någon skillnad i latency? Ngt annat som kan tänkas påverka ett beslut i sammanhanget? Jag tror han är ute efter en ganska enkel lösning, med ett minimum av dator micklande åsså e de väl PC-Windows han har... /Ulf
Nikolai Postat 9 februari 2012 Postat 9 februari 2012 Hallå! Jag kan bara säga som så att jag har bland annat ett Fast Track Ultra och har förutom några reparationer (haft det i ett par år) fungerat utmärkt, dock skulle jag varmt rekommendera "profire" serien, i princip samma pris men med möjlighet att koppla in några Adat-enheter, kan han spela in 26 kanaler om han så vill i framtiden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.