Terror Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 För ett tag sedan så sökte jag till en A&R-position på Record Union. Efter inte allt för lång tid så blev jag antagen och fick massa möjligheten att värva massa nya artister till dem ect ect. Jag valde att ta det ett steg längre och startade "Rusty Notes". Vad ska man säga att de är? En musikorganitation helt enkelt. Tanken var att jag skulle hjälpa bandet släppa 2 utav sina första skivor, hjälpa dem sprida sin musik på både facebook och youtube mm. Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt. Har inte haft hand om lika många band som jag trodde, och det har varit lite svårt att få ut musiken till många när man bara är en person. Jag tänkte försöka att expandera lite. Det jag har i tankarna är: * Vara fler än en person * ha lite producenter som kan hjälpa till * Någon som kan göra musikvideos * Några mixare * Någon som kan göra en bra hemsida Det är några utav idéerna. Tanken är väl mer att de ska bli som en musikcirkel typ. Låt oss säga att en sångare kontaktar mig och behöver hjälp med diverse saker, så kan jag skicka honom till "person 1" som är producent, "person 2" som gör musikvideos, "person 3" som kan mixa låtarna. Ja ni fattar grejen. Är det någon som har några tankar, idéer eller någon som helt enkelt vill vara med?
Terror Postat 5 februari 2012 Trådstartare Postat 5 februari 2012 Ingen som känner för att vara med? Eller någon som har ett band eller något som känner för att vara med?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.