Jump to content
Annons

flytta plugins till "secondary hard drive" pga liten ssd?


Felixv

Recommended Posts

Hello!

Har sedan några veckor gått över till osx för att köra logic.

Har dock stött på ett ganska irriterande problem.

Har en SSD på 120GB som sköter osx och logic. Dock är tanken att alla plugins skall finnas på en annan hårddisk i min dator. Problemet är att väldigt få plugins ger mig möjligheten att välja vart jag vill installera dem och därför har jag nu installerat dom på min ssd (försvinner många gb snabbt).

Någon som vet hur man kan lösa detta?

MVH

Felix

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Plug-ins i sig brukas oftast vara tvungna att ligga i Library/Audio/Plug-ins då dom är beroende av OS för att fungera korrekt.

Men dom medföljande biblioteken till tex Nexus , Miroslav , Vienna etc etc kan man lägga vart man vill och i pluggen ange vart samplingarna ligger eller om dom envisas med en specifik mapp på OS disken , skapa mappen i den externa hårddisken och skapa en genväg till den och lägg i OS hårddisken.

Dock brukar ju pluggar inte ligga på mer än 1 gb , min är pluggmapp på 1.2 men har alla ljud och sampligar på en annan extern hårddisk.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för ditt svar Piccazzoo!

Ska ta och göra så som du sa, det är iallafall någon gb att vinna på det.

anledningen till mig tanke är för att exempelvis trilian funkar prima att köra från annan hdd. lite annan storlek dock.

haha hade bara ssd vart lite billigare så 😉

dom skulle ha 6000kr för 480gb av den modellen jag kollade på. 😕

Redigerat av Felixv
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...