Jump to content
Annons

FL-studio problem HJÄLP!


Crollay

Recommended Posts

Låt oss säga att jag försöker länka volym-reglaget på kanal 2 till Peak-Controller'n på kanal 1. Jag höger klickar på reglaget för kanal 2 och väljer sedan "link to controller". Efter att jag gjort det så kommer link to controller fönstret upp men blir bara synbart i 2-3 sekunder. Man hinner precis routa till peak-controllern men sen så stängs fönstret. Man kan alltså inte välja vilken Mapping-formula man vill ha ( Default eller inverted etc). Efter detta så åker helt plötsligt volym-reglaget på kananl 2 ner till ca 50% där den sedan väldigt lite börjar darra. Försöker man då justera reglaget så åker det direkt ner till 50% bara, så fort man släpper vänster-klicken.

Är det någon som vet hur jag ska lösa detta så svara gärna här och förklara för mig

är helt desperat! Jag har sidechainat genom Fruity Limiter förut också men går inte alls lika fort, måste få detta att funka som vanligt igen!

/Christian Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Om du har ett externt midiklaviatur, så¨är det GARANTERAT det som krånglar. Testa plugga ut din midikeyyboard, för det är förmodligen ditt mod-wheel som ballat ur. Eller någon annan ratt.

Ifall du vill se exakt vilken det är så kan du ju i FL studio gå in och titta på history loggen, där man ser alla ändringar man gjort, den bör vara full av massa CC signaler om det är något som krånglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är ju den att LInk to Controller länkar automatiskt så fort den får in en "rörelse" från någon kontroller och sen försvinner den. Modwheelet tex skickar kanske massa glappsignaler som då FL uppfattar som en "rörelse". Hade detta problem med min novation KS4 som jag använde som MAIN klav i studion, fast i mitt fall var det rattarna som glappade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...