Legendaren200 Postat 18 december 2011 Postat 18 december 2011 Tjena! Jag är en regelbunden Logic pro 9 användare Jag är nyfiken på hur Fatboy slim som jag lyssnar väldigt mycket och har inspirerat mig mycket har producerat sin låt "Praise you" Det jag är mest nyfiken över är hur han gör sången så att den "hakar upp sig" och att även musiken loopas om och om igen vid 0.54 - 1:04 Hade varit väldigt skönt att få reda på lite tips hur man gör eftersom jag och mitt band sitter och proddar låtar för fullt inför våran EP 🙂 - Praise you Fatboy slim Tack! Mvh Legendaren.
Elias Postat 18 december 2011 Postat 18 december 2011 (redigerat) Jag tror det du syftar på är en väldigt vanlig Dj-effekt. Du klipper ut (i detta fallet) en halv takt och kopierar (eller loopar) den 4 gånger, sen halverar du längden på loopen och kopierar den dubbelt så många gånger( så de fyller en takt), och repeterar detta tills du når önskad längd på uppbyggnaden. För att ytterligare öka effekten av detta har dom satt ett lågpassfilter som öppnar sig mer och mer under uppbyggnaden. Hoppas du förstår hur jag menar 🙂 Lycka till! Redigerat 18 december 2011 av Elias
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.