Jump to content
Annons

Bengans öppnar två skivbutiker


Rundberg

Recommended Posts

Annons

Det är jättekul och bra på alla sätt och jag lyckönskar dom innerligt, kan inte låta bli att undra vad som gick snett i Evve's butik Skivlagret i Linköping som nyligen slog igen efter ungefär samma typ av entusiasm för ett par år sedan då han slog upp portarna på samma sätt???

Hmm. Skivlagret.. är inte det en kedja? Har för mig att det var skivlagret som öppnades i Skövde under andra hälften av 00-talet. Den stängdes också redan efter något år.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jättekul och bra på alla sätt och jag lyckönskar dom innerligt, kan inte låta bli att undra vad som gick snett i Evve's butik Skivlagret i Linköping som nyligen slog igen efter ungefär samma typ av entusiasm för ett par år sedan då han slog upp portarna på samma sätt???

Det finns en liten notis om det i Corren idag. En av Bengans butiker kommer alltså att öppna här i lkpg, och det blir nämnda Evve som sköter ruljansen.

När det gäller skivlagret, så handlade det om en konkurs i hela kedjan, där lkpg-butiken förstås drogs med oxå. Betraktad som enskild butik så gick den ändå hyfsat bra. Kanske delvis därför som Bengans väljer att öppna just här, det finns ett "hål".

Kul, tycker jag:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det bra nyheter att skivbutiker öppnar igen, kanske framför allt då det faktiskt visar att folk fortfarande köper skivor trots att branschen själv ofta hävdar motsatsen.

Men i pressmeddelandet om att vinylskivor skulle ge ett mer aktivt lyssnande är så klart inget annat än marknadsföringssvammel...men ett gott skratt fick man. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det vet jag att skivlagret var en kedja, fanns ju skivfönstret förr också...det var mycket bra som fanns som tyvärr försvann till mångas sorg, att gå in i en välsorterad skivaffär är fortfarande en av mina favoritsysslor dessutom finns där en social funktion som är både trevlig och viktig, kan gott och väl vara en god inkörsport till nya musikintresserade som kan få levande lektioner i musikhistoria och kopplingar mellan olika grupper och artister i dess historiska perspektiv, jag pratar nu om skivbörsarna förstås som finns kvar i de större städerna, en klar favorit som jag besökt sedan 15 års ålder och ständigt återkommer till där samme hjälte står bakom disken är Cosmos Factory på Upplandsgatan 47 i Sthlm. butik + andra börsar

Bengan, alltså Vallhagen; vet du nån som behöver hjälp inför jul etc, I'm looking for a job...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I Corren står det oxå om vinylskivor. Är det alltså bara vinyl de kommer att sälja?

Nej, om jag förstod texten rätt skulle Cd-skivan (som fortfarande är det största fysiskafonogramet på marknaden) fortsätta säljas men att eftersom efterfrågan och tillväxten på vinylen har drastiskt ökat så ska dom lägga ner mer kraft och pengar på den avdelningen också🙂 Det gillas!

Men i pressmeddelandet om att vinylskivor skulle ge ett mer aktivt lyssnande är så klart inget annat än marknadsföringssvammel...men ett gott skratt fick man. 😆

klart man blir mer aktiv. låtarna hänger ihop och det blir enklare att lyssna på en hel skiva direkt. "Musikkvalitén" blir roligare (personlig åsikt)

Link to comment
Dela på andra sajter

allt blir roligare med vinyl, mer socialt också, konvolutet vandrar i soffan och man diskuterar omkring det på ett annat sätt...cd i all ära men zap forward o snabbtryckningar gör musikkonsumtionen opersonlig och snabbmatsmässig med cd's...lägga en vinyl på tallriken innebär ett helt annat ritualiserat beteende som bara vi som är uppväxta med kan förstå..kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

cd i all ära men zap forward o snabbtryckningar gör musikkonsumtionen opersonlig och snabbmatsmässig med cd's...

du vet att du inte måste va?

du får sitta ner å lyssna å njuta bara - helt ok

det enda jag saknar med vinyl är storleken på konvoluten

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

du vet att du inte måste va?

du får sitta ner å lyssna å njuta bara - helt ok

det enda jag saknar med vinyl är storleken på konvoluten

Undra varför ingen utvecklar USB-minnen med 700 MB lagringsutrymme som fysiskt sett är lika stora som 10" spolar för rullband så att det finns skäl till att ha stora konvolut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...