Jump to content
Annons

Fel på ljud vid uppdatering på NI Massive..


real1ty

Recommended Posts

Jag har en fråga/problem som jag behöver hjälp med..dock vet jag inte ens om det går att svara på/lösa!

Men jag är förälskad i Native Instruments Massive och uppdatera precis till version 1.3

I den gamla versionen av Massive var mina ljud-filer sparade i formatet " *.ksd " men nu har dom gjort om detta till " *.nmsv ". Men som tur är går det att importera de gamla KSD-filerna ändå. Jag gjorde detta och ljuden lät likadant...trodde jag!!

Det märkliga som händer är är att när jag öppnar mitt gamla projekt...lyssnar på mitt ljud i Massive så låter det som förut. Även om jag importerar in mitt sparade ljud i den användna Massive låter det likadant. Jaha vad är problemet tror ni? JO....att...

När jag öppnar upp en HELT NY massive synth...och importerar ljudet där, då låter det helt åt helvete...ljudet låter exakt samma, men vissa saker låter inte helt samma som pitchbend osv,,,Jag har kollat upp ifall att det råkar vara så att den ena Massive-synthen fortfarande körs i den gamla versionen men icke...båda är exakt likadana...bara det att det låter annorlunda i den ena. Vädligt märkligt...har verkligen provat allt..och kollat upp felet men det finns inget fast ändå, jag hör ju att det låter fel!

Nån som har liknande problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag sökte lite på Native instruments forum och hittade det här: http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=89559

Hoppas det hjälper. Dock verkar det ju som att det är en bugg, men om man klickar bort "external sync" och väljer bpm själv kunde man visst lösa problemet ?

Lycka till!

Redigerat av Elias
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...