MJInc Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 LÅTNAMN: Formula One ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson GENRE: Elektronisk musik LÅTLÄNGD: 3:49 KOMPOSITÖR: MJ PRODUCENT: MJ EV. MEDVERKANDE: MJ INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 / 192kbps STORLKEK: 5.4 Mb STATUS: demo LÅTLÄNK1: http://mjinc.ebijo.com/mp3/21.Formula%20One.mp3 Vad tycker ni om detta? Gillas/Ogillas? //Micke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ifransson Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Lite åt "hiss-synth"-hållet, se även: Here is the matrix The happy people Basen lunkar på lite enformigt och det skulle ev kunda hända någon "bil-krasch" etc på slutet!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 tyckte det var skönt flyt i låten. bra ljud, intressant.. Den som tycker att basgången är tjatig lyssnar inte på låten i helhet. Händer mycket saker hela tiden, och den är inte alls särskilt tjatig. Skön dataröst.. Bra samplingar. kanske nån liten variation i basgången framåt slutet hade vart shysst förresten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Mr Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Den som tycker att basgången är tjatig lyssnar inte på låten i helhet. kanske nån liten variation i basgången framåt slutet hade vart shysst förresten. Lite motsägelsefullt kanske... The Mr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Har precis lyssnat på autobane och music non stop. Därför är det omöjligt att inte associera till Kraftwerk. Jag tycker om det snyggt producerat. JAg håller med om att basen kunde utveklas lite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Les Paul Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Det här var kul. Som en inbiten Formel 1 fantast börjar F1 febern komma igång nu när det bara är några veckor kvar till premiären. Skicka in låten till TV4, så ska du nog få den spelad på TV också! 😆 Fast byt ut engelskan mot kommentarer av Janne Blomkvist och Eje Elgh så blir det klockrent! Wroom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJInc Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 Olke: Skönt att det var nån som positivt påpekade att det faktiskt händer saker utöver den repetetiva basgången. 🙂 Men kan hålla med om att det kan låta/kännas lite tjatigt efter ungefär 2:30-2:40. Skulle vilja få till ett något längre intro innan robotrösten kommer in och sedan kapa lite i slutet...men men....tror dock inte jag gör nått åt basslingan. Les Paul: 😆😆😄 Tack för alla kommentarer å er tid!! 😎 //Micke.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ifransson Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Har precis lyssnat på autobane och music non stop. Därför är det omöjligt att inte associera till Kraftwerk. Jag tycker om det snyggt producerat. JAg håller med om att basen kunde utveklas lite. Här är ett annat försök att göra en "kraftwerk": Scream the robots 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Lite motsägelsefullt kanske... 😎 The Mr... Jag ångrade mig 🙂 Skrev faktiskt "förresten". Vad jag menade är att låten är inte tjatig för att basgången är monoton, men det hade nog blivit bra med en liten variation framåt slutet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Skulle inte klaga på en större kagge, men annars så svänger det. Mysiga melodier och en bra basgång! Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 När vi ändå är inne på Kraftwerk kanske jag borde posta en födelsedagslåt jag och en polare gjorde häromdagen när vår vän som gillar tysk-synthmusik fyllde 23. Vår egen tolkning av "ja må han leva", och "we are the robots" kan man säga. slängde ihop låten på en timma och skickade över till honom.. Låten blev en hit direkt på festen och han uppskattade verkligen gesten 😎 Humor alltså, inte bra 🙂 http://www.shedevil.servebeer.com/upload/o...u%20liefven.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJInc Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 patrik: Ska testa med en mer markant/tyngre kagge o höra hur det låter. Rädd för att den sticker ut för mycket men vem vet... olke: Klart ball födelsedagslåt. Förstår att den vart en hit på partyt!! 😉 //Micke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts