Jump to content
Annons

"edit channel settings försvann ?


nattsvart

Recommended Posts

Hej.

Förmodligen så har jag fått ett hjärnsläpp.

När man "klickar" på "e" på en audiokanal i Cubase SX 5 (och bakåt..) så brukar man få upp "edit channel settings", men i det projektet jag sitter o arbetar med nu så händer det ingenting när jag gör det.

Jag testar att öppnar ett annat projekt o då fungerar det.

Vad fan har jag gjort för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du oavsiktligt råkat gömma fönstret bakom ett annat, eller råkat lägga dte utan för cubase huvudfönster?

Kan bli sådär ibland om man har många fönster uppe. Jag vet inte vad annars det kan vara. Nån annan kanske vet och vill svara. 🙂

Lycka till.

/ Anders

Redigerat av DrivKraft
Link to comment
Dela på andra sajter

nattsvart, det där har också hänt mig ett par gånger (och DrivKraft kan ha rätt).

Minimera arrfönstret och kika om kanalfönstret inte kan ligga där bakom. Om så är fallet är åtgärden; högerklick (på channel settings"-fönstret) -> "Always on top"

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Visst var det så, den hade gömt sig.

Jag måste säga att en sak steinberg inte lyckats med är det just detta med alla jävla fönster som blir överallt. Det var ju mkt smidigare innan när fönsterna automatiskt minimerades.

Men det är väl jag som inte läst manualen i vanlig ordning 🙂 Finns säkert ngn funktion som man inte vet om.

ha det o tack!

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag irriteras också över fönsterproblematiken.

Lösningen är "Workspaces", alltså möjligheten att spara skärmuppsättningar när du väl har organiserat fönstren som du vill ha dem i olika lägen (när du mixar, när du spelar in osv) och lära sig kortkommandot för att snabbt återgå till dessa.

Lite inspiration:

/ Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...