Jump to content
Annons

Hur får jag 2 partioner att samsas om Cubase?


ChrioN

Recommended Posts

Någon som vet?

Jag hade tänkt att göra 3 partioner, #1: Internet, Cubase, småprogram. #2: Enbart Cubase. 3#: Partionen med Cubase på, och alla vst-intrument, samplingar m.m.

Jag vill alltså kunna använda samma installation av Cubase från 2 olika uppstarter.

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Öhm... hänger inte riktig med på hur du menar.

Du kan ju ha det mesta av cubase grejor uppdelade på olika ställen. T.ex. kan du ju ha en VST-katalog på en partition, där bara .dll's ligger till största del, sen ha en annan partition/mapp där du installerar alla instruments gigantiska bibliotek. Alla projektfiler kan du sen ha på nåt helt annat ställe, dom brukar ju ta ganska mycket plats också med alla dessa projektfiler (wav's).

Och vad menar du med två olika uppstarter? Att du ska ha två operativsystem installerade? Isf kan det nog vara en bra idé att installera cubase (bara sjävla programmet) på de två olika uppstartspartitionerna, så det inte blir några problem med just det. Dom vst-instrument som behöver registerinformation måste installeras i båda operativsystemen, men du du borde kunna installera dom till samma ställe utan några problem, då kommer dom inte att ta upp någon extra plats men ha alla registersträngar i ordning för båda systemen.

Allt jag kom på just nu, säg till om nåt är oklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså det beror på hur snälla saker är. De flesta VST-instrumenten borde fungera ganska bra bara du installerar dom riktigt från båda OS'n till samma mapp. Då ligger dom på samma ställe och tar inte upp nån extra plats, och alla registersträngar ligger rätt i båda OS'n.

Cubase är jag inte riktigt säker på hur glatt det blir. Du borde kunna använda samma metod på det, men vet inte hur väl det sparar alla inställningar då. Är väl egentligen bara att prova, fungerar det inte att ha det på samma ställe så är det väl bara att installera det i två olika mappar, en för varje OS. T.ex ha det installerat i F:\cubase_OS1 och F:\Cubase_OS2, och sen låta båda dom dela projektmapp samt VST-mapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...