Jump to content
Annons

Symphonic Choirs i Cubase 5


Fismumriken

Recommended Posts

Hejsan. Sitter på Cubase 5. Har East West Symphonic Choirs installerat samt East West Quantom Leap Gold Edition. Samt Wordbuilder. Alla som Vst. Har inget midiinstrument just nu men det kommer.

Hur gör jag för att använda wordbuilder med Syphonic Choirs? När jag öppnar Cubase - Projek t- Lägg till projekt - Instrument - Symphonic Choirs, så kommer det upp som det ska. Efter lite pillande fick jag upp Wordbuilder genom att trycka på Midi inserts, vilket jag antar är fel. I vilket fall vet jag inte hur Symphonic Choirs ska spela upp orden jag skriver. Några lösningar?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har aldrig lyckats få Wordbuilder att funka i Cubase 5....har läst massor med trådar och testat massor med saker utan att lyckas. Symphonic Choirs i sig fungerar problemfritt.

Om du hittar någon lösning så är jag ytterst intresserad av att veta hur du gjorde...(själv har jag gett upp).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget midi-instrument just nu... Men jag får inte fram så många olika saker att välja på i midi input och midi output. I midi input kan jag välja Line 6 Ux:1, och i midi out kan jag välja Line 6 Ux:1 och Microsoft GS Wavetable Synth.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...