Mezze Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Tjena! Jag har precis införskaffat mig en Gibson Les Paul Studio och jag är väldigt nöjd över den. Min förstärkare är en Line6 Spider Jam. Men jag har ett stort problem! Och det är att det brusar väldigt mycket när jag inte spelar på gitarren och det stör mig väldigt mycket. Det är inget fel på grejerna för allt är nytt och jag har varit inne och pratat med återförsäljarna. Kan det ha med jordningen i huset att göra? Det är nämligen så gammalt så att det är ingen skyddsjordning i huset. Väldigt tacksam för svar! // Jacob
kolin Postat 10 november 2011 Postat 10 november 2011 Nej jag tror inte det har med jordningen att göra. När det är jordfel brukar det brumma. Min erfaehet är att digitala kretsar har en tendens att brusa och bruset förstärks när man drar på lite volym. Kolin
Bierball Postat 11 november 2011 Postat 11 november 2011 Jag förmodar att du använder dist när du spelar? Då brukar det brusa. Du behöver nånting sånt här: http://www.thomann.de/se/behringer_nr300_noise_reducer.htm
Willarsiam Postat 14 november 2011 Postat 14 november 2011 Jag har fått bort mitt förstärkarbrus (fender pro junior) med en attenuator, jag tycker det funkar bra. Jag spelar bara hemma dock!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.