Jump to content
Annons

Vill du ha hjälp med mixning?


bearsome

Recommended Posts

Hej!

Jag är på jakt efter material att mixa, så om du har spelat in eller gjort en låt eller fler som du vill ha mixade så kontakta gärna mig.

Jag arbetar i Logic Pro miljö men om ditt projekt skulle va inspelat/skapat i någon annan miljö så går det bra att skicka .wav filer.

Jag är utbildad ljudtekniker och Jag gör det för att få erfarenhet så jag gör det gärna gratis.

Kontakta gärna mig för mer detaljer om du är intresserad.

Redigerat av bearsome
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag är på jakt efter material att mixa, å om du har spelat in eller gjort en låt eller fler som du vill ha mixade så kontakta gärna mig.

Jag arbetar i Logic Pro miljö men om ditt projekt skulle va inspelat/skapat i någon annan miljö så går det bra att skicka 24bit .wav filer.

Jag är utbildad ljudtekniker och Jag gör det för att få erfarenhet så jag gör det gärna gratis.

Kontakta gärna mig för mer detaljer om du är intresserad.

Gratis är underbart =)

Jag har ett band som heter "The J.A.M Project" som är ett inspelningsprojekt med två personer - jag gör musiken och studioarbetet och min vän Mattias gör sång och blås. Jag försöker lära mig mer om studioteknik och älskar sitta och pilla med studion, dock är jag bara på nybörjar nivå. Det hade varit oerhört skoj att höra vad någon med kunskap kan göra med musiken.

Tror dock jag har spelat in med 16bit, då jag har en del problem med latency och knaster så jag har försökt minska belastningen för Cubase. Funkar det för dig ändå?

Sen undrar jag även om du sysslar något med trummprogramering? Själv använder jag mycket EZdrummer då jag bara har 2 ingångar på mitt kort och därför inte kan göra ordentliga trummor.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen undrar jag även om du sysslar något med trummprogramering? Själv använder jag mycket EZdrummer då jag bara har 2 ingångar på mitt kort och därför inte kan göra ordentliga trummor.

MVH

Ledsen om jag hastigt går OT:

Behöver du lägga trummor framöver så PM'a gärna. Jag är inte dyr och inga monetära transaktioner sker förrän mottagaren har godkänt till fullo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen om jag hastigt går OT:

Behöver du lägga trummor framöver så PM'a gärna. Jag är inte dyr och inga monetära transaktioner sker förrän mottagaren har godkänt till fullo.

Låter intressant! Jag skickar ett PM så kan vi diskutera mer där..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du letar efter låtar att mixa så måste du ta en titt på denna sidan, där finns en heldel.

http://www.mixoff.org/

Även http://www.shakingthrough.com/ och http://weathervanemusic.org/

Shakingthrough håller jag på att övningsmixa förtillfället, riktigt kul låtar att mixa. Riktigt bra inspelningar och man kan vara väldigt kreativ i mixprocessen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...