Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har en zoom r16 som jag vill använda som ljudkort, inspelningsstudio och kunna styra cubase vi denna. Drivrutiner är installerade, ludet är som det ska när jag spelar in via den befintliga micen på datorn, men när jag rör tex reglarna så reagerar inte cubase. Man ska alltså kunna göra det mesta på zoomen som att tex höja o sänka kanal 1, då ska kanalen göra detsamma i cubase osv. Cubase hittar zoomen men jag kan alltså inte använda den som mixerbord/inspelningskälla.....jag är ganska dålig på datorer och fackspråk inom studiovärlden så jag e tacksam för ett riktigt "dummie-svar"....

Annons
Postat

Hej (och välkommen till forumet),

skummade manualen som hastigast och att sid 9-14 i manualen steg för steg tar upp ämnet i fråga.

Vänligen,

CHAE

Postat

ok, har lyckats pillra mig genom manualen nu och insett att jag behöver ngt som heter daw... har inte hittat ngt på min dator eftersom den är sprillans ny, så vart hittar jag detta..

Postat

Cubase -> Device setup

Uppe till vänster har du knapparna [+] [-] [<]

Klicka [+] och välj "Mackie Control". Done and done 🙂

I MIDI Input och Output ska du välja ZOOM R16

Vänligen,

CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.