dasKarlsson Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Hejsan! Jag ska köpa mig monitorer, och först hade jag ställt in mig på ett par billiga m-audios, men sen när jag provlyssnade på adam a7x så blev jag helt "blown away". Grejen är ju den att jag tänker ha monitorerna i mitt sovrum, så min fråga är; Även fast m-audios högtalare kanske verkar vara lite som leksaker jämfört med adam, kommer jag verkligen att ha nytta av ett par sådana bra som ett par adam i mitt lilla sovrum som inte har så bra akustiska förutsättningar? Jag utbildar mig till typ musikproducent så jag vill ju inte snåla.. Vad tror ni?
rankey (oregistrerad) Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Adam A7x kan du definitivt se som en långtidsinvestering på många många år och bör gärna i tanken slå ut kostnaden över en lång period på 5+ år. Du vill ju inte ångra och vela över ditt köp om 1, 2... eller ens 5 år helst. M-Audio kommer du nog snart växa ur speciellt om du utbildar dig inom musik/ljud. Det är svårt att växa ur Adam tror jag, då även folk med många års professionell erfarenhet använder dem. Jag själv också. Och jag har tidigare jobbat med just M-audios. Skillnaden är betydlig, även i ett obehandlat rum kan jag lova! Adam kommer ge tydliga fördelar vid mixning även i ett sovrum. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.