Jump to content
Annons

Få igång Live lite 7 samt POD Farm

Recommended Posts

fredrik89a (oregistrerad)
Postat

Hej!

Som topicen lyder vad behövs för att få igång Live lite 7 samt POD Farm?

Jag har kopplat följande:

USB: dator-ljudkort

Mick: till ljudkort

Högtalare: använder datorns.

Problem: När jag har kopplat så här och trycker på Global record button så händer ingenting när jag spelar inte ens mätarna på mitt ljudkort rör sig.

Mitt andra problem är: POD Farm hur man får ljud ifrån det och hur man koplar det behöver man koppla in själva ljudkortet till min vanliga elgitarr förstärkare?

Mycket tacksam för alla svar jag kan få. 🙂

Annons
Postat

@Vallhagen

Inte längre faktiskt, POD Farm finns i en tredje version där man låser pluggen till en specifik dator istället. Så har man flera datorer vill man nog hellre ha iLok-versionen.

Men det är en parentes, för jag vet genom Fredriks tidigare trådar att han har ett Line6 UX2.

@fredrik89a

Global record button markerar redo för inspelning, men har du aktiverat några kanaler i Live för inspelning? Annars händer det inget när du trycker Rec.

POD Farm ersätter din vanliga gitarrförstärkare, så du pluggar in gitarren i UX2:an och lägger POD Farm på en audiokanal i Live.

Jag ska vara lite trist till slut och be dig läsa PDF-manualen till Live Lite. Grunderna i hur programmet fungerar lär du dig bäst där. Även hur du väljer UX2:an som ljudkort i Live.

Postat

@Vallhagen

Inte längre faktiskt, POD Farm finns i en tredje version där man låser pluggen till en specifik dator istället. Så har man flera datorer vill man nog hellre ha iLok-versionen.

Men det är en parentes, för jag vet genom Fredriks tidigare trådar att han har ett Line6 UX2.

Ok. Tack för info:)

fredrik89a (oregistrerad)
Postat

Har försökt att hitta hur man gör för att välja kanaler och hur man väljer till mitt ljudkort, men antagligen jag som är blind.

Hur går man till väga? =)

Mycket tacksam för alla svar jag kan få 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.