Jump to content
Annons

Ackegura med högt brus på line-signalen


Memphis

Recommended Posts

Tjenare!

Har en akustisk gitarr med line, Washburn J28S. Har sedan länge haft ett väldigt högt brus när jag kopplar in den till ljudkort för att spela in, vilket är väldigt irriterande.

Är nästan helt säker på att det inte var så när jag köpte den. (Har ingen garanti kvar nu) Så jag undrar ifall någon har någon aning om vad av det elektriska i den som kan vara kasst? 😕

Vet att det inte är något annat av min studioutrustning som genererar bruset för jag har testat med en kompis gura och då var det kliniskt tyst. Har testat byta batteriet.

Mvh Josef

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter som om det kan vara elektroniken i guran (någon lödning som har släppt). Typ inputen eller så.

Ljudexempel?

Vänligen,

CHAE

jag måste nog hålla med eftersom jag har varit med om samma sak med en av mina el-gitarrer. Den började brusa och låta väldigt svagt, det lät ungefär som om man prasslade med godis papper. Och anledningen var att jacket var löst, så jag skruvade fast jacket igen men då hade det blivit värre, så jag öppnade upp el-gitarren och tittade vad som var felet. Och det var en lödning som hade lossnat, men inte från början utan det var när jag skruvade fasst jacket som lödningen gick sönder. Gå till närmaste musikaffär och låt dem fixa det!(4sound fixade min gratis!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det låter som om det kan vara elektroniken i guran (någon lödning som har släppt). Typ inputen eller så.

Ljudexempel?

Vänligen,

CHAE

jag måste nog hålla med eftersom jag har varit med om samma sak med en av mina el-gitarrer. Den började brusa och låta väldigt svagt, det lät ungefär som om man prasslade med godis papper. Och anledningen var att jacket var löst, så jag skruvade fast jacket igen men då hade det blivit värre, så jag öppnade upp el-gitarren och tittade vad som var felet. Och det var en lödning som hade lossnat, men inte från början utan det var när jag skruvade fasst jacket som lödningen gick sönder. Gå till närmaste musikaffär och låt dem fixa det!(4sound fixade min gratis!)

Tackar för svar. Blir nog att lämna in den och hoppas att de kan fixa det (vad det nu än är). Visserligen kan jag löda om det skulle vara så men känns bäst om folk med rätt kompetens tar hand om det.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej

Jag har samma problem på min washburn j28s. När jag kopplar gitarren till cubase via ljudkortet tillkommer ett högt brus vid enstaka tillfällen.

Hur har du fixat problemet? Hur?

MVH Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...