Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan,

Jag har inte gjort nÄgot vettigt pÄ ett och ett halvt Är, det finns ingen inspiration. Jag vill inte ha betalt, inte fÄ betalt och dÀrför fick jag för mig att lÀra mig spela gitarr, lÀra mig lÀgga trummor, lÀra mig mixa mig sjÀlv samtidigt som jag ska mixa andra, ja jag ville lÀra mig allt pÄ samma gÄng samtidigt som jag behöver utforska min röst och utveckla mitt skrivande. Det var sÄ idiotiskt utav mig att börja frÄn enbart lÄtskrivandet och röst till att försöka göra allt men tyvÀrr sÄ fungerar jag sÄ, "kan bÀttre sjÀlv" . .

NÀr man har sÄ mÄnga bollar i luften som man behöver för att göra det jag vill Ästadkomma och samtidigt enbart gör det för att de Àr kul sÄ försvinner snart det roliga med det hela. Jag Àr emot att göra kommersiell musik Àven fast jag kan försÄt att andra gör det. Detta gör att jag vill göra allt sjÀlv och inte vill betala för att fÄ hjÀlp med det, vill baka kakan sjÀlv och skÀnka bort den.

SÄ, nÄgon som har varit i samma sitts som jag? Hur finner man inspiration nÀr man vill göra allt sjÀlv? Mitt skrivande har tagit stryk utav allt annat jag vill göra Àven fast jag vet att skrivandet Àr de Ànda som jag har nÄgon chans i och behöver trÀna pÄ.

Jag vill bara göra musik och lufta mina tankar och funderingar och göra det bra. Sen om folk lyssnar pÄ det spelar ingen roll för mig, bara jag sjÀlv Àr nöjd och kan stÄ för det.

Timmie

Annons
Postat

Böjra prodda via ett inspelningsprogram

Du kan emulera vilket instrument som helst via ett keyboard, dvs piano, synth, trummor, gitarr etc etc..

Detta gör att du kan komponera lÄtar med vilka instrument du vlll via midikey:t utan att kunna anvÀnda dem pÄ riktigt..

Är du bra pĂ„ piano sĂ„ Ă€r det ett stort plus..Detta ger dig möjligheten att bli ett onemanband..

vet inte om detta var svaret du var ute efter men men 🙂

kennethf (oregistrerad)
Postat (redigerat)

...

Redigerat av kennethf
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag kÀnner igen det dÀr. Det Àr sÄ mycket man vill göra!

Dagens teknologi har gjort det möjligt för oss att sitta hemma och göra allt sjÀlv! Men kan man?

Vem klarar av att producera och fixa allt helt sjÀlv egentligen? Det finns kanske nÄgra, och det Àr riktiga geníer, underbarn (Stevie Wonder kanske kan rÀknas till dem. Sjunger, spelar piano, trummor, munspel som ingen annan. Skriver verkligt "egna" saker. Fantastiska öron - men blind! Behöver dÀrför alltid assistans i en studio.)

Det jag sjÀlv försöker med Àr att begrÀnsa mig, att göra nÄgot riktigt enkelt. Man fÄr inse sina begrÀnsningar, och inse att det mesta och det bÀsta av musikproduktionen kommer genom samarbete genom flera begÄvade personer.

Vad Àr din starkaste sida? Att skriva melodi/text? Sjunga? Stark kÀnsla för melodi eller harmoni? Rytm? Gillar du att improvisera eller kÀnner du dig bÀst hemma med genomkomponerat material?

Hitta vad du Àr bÀst pÄ och börja dÀr. Lycka till!

Postat

Att tro pÄ inspiration, Àr som att tro pÄ Tomten.

Jag vill bara sÀga: SÄ gör det dÄ! Du vill lufta dina tankar genom att skriva musik? SÄ gör det dÄ! Det finns ingen annan Àn du sjÀlv som hindrar dig. Du har har en avundsvÀrd instÀllning till frukterna av ditt skapande, jag önskar jag hade den sjÀlv.

All kreativitet börjar inifrĂ„n en sjĂ€lv, och om hindren ligger dĂ€r fĂ„r du börja utforska vad det Ă€r som orsakar dem. En sak Ă€r sĂ€ker dock; det Ă€r inte avsaknad av inspiration... đŸ˜±

Tips: ÖversĂ€tt ordet "inspiration" till "vilja". ⚠

/Ulf

• Gilla 2

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.