Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HĂ€mtade ut ett par Adam A3X idag och har kopplat in dem (unbalanced rca till vanlig 3,5 sladd in i datorn)

vÀntar pÄ tvÄ st xlr till tele att koppla till mboxen med.

Har lyssnat pÄ musik i dem ett par timmar nu.

SĂ€ger bara wow!

Första paret monitorer jag Àger och jag mÄste sÀga att det Àr skillnad pÄ ljud och ljud!

FörstÄr helt plötsligt varför folk tycker det Àr sÄ viktigt med monitorer i studion (Àven i sovrumsvarianterna)

Är som man hör varje lĂ„t för första gĂ„ngen, nya detaljer, fyllighet och balans mellan diskant/bas.

DÄ har jag ÀndÄ inte haft ap-dÄliga datorhögtalare förut (logitech 2.1 inte en aning om modellnummer men har fÄtt för mig att det var "bra skit")

skulle bara sĂ€ga att jag Ă€r sjukt nöjd 🙂

det var det!

ha en go helg nu alla!

// LÄgsniff

Annons
Postat

VĂ€lkommen till en ny ljudvĂ€rld, full av trevliga upplevelser. 🙂

Risken Ă€r bara att du tycker att du behöver göra om alla gamla mixar nĂ€r du lyssnar pĂ„ dem i monotorerna och upptĂ€cker alla misstag du har gjort tidigare... 😉

Postat (redigerat)

Hehe, grattis till en bra köp. Personligen Àr jag dundernöjd med mina A3X:or. Jag letade och jÀmförde (med hjÀlp av brorsan) en jÀvla massa monitorer i samma prisklass och landade slutligen pÄ ADAM-grejena.

Annars; what Claes said 😉

Ha en bra helg du ocksÄ, LÄgsniff

VĂ€nligen,

CHAE

EDIT: tog bort ett "som fan" som jag inte har nÄgon aning om vart det kom ifrÄn.

Redigerat av CHAE
Postat

UpptÀckte just nu ett problem med en av monitorerna!

den lÄter en massa!

nÀr jag trycker igÄng den sÄ hör man verkligen att den "gÄr igÄng"

ett surrande ljud som stör som fasen! (ganska högt ocksÄ)

Àr nÄgot trasigt?

den andra lÄter ingenting.

Postat

Eftersom du kör med obalanserade kablar, sÄ misstÀnker jag att den ena kabeln har hamnat nÀra nÄgon störkÀlla, som t ex en nÀtdel - eller att kabeln ligger parallellt med nÀtkabeln sÄ att det kommer in 50Hz-brum dÀr...

Testa att dra fram kabeln lite annorlunda och se om det blir bÀttre.

Postat

har provat att byta kabel och dragt den frÄn andra hÄllet och grejer.

Àven haft monitorn igÄng utan kabel i. surrar alla gÄnger, sÄ fort "power on"

ska prova att flytta pÄ högtalarn nÄn meter och sen koppla in igen.

Postat

sÄ bytte plats pÄ monitorerna och samma surr ÀndÄ.

lutar detta Ät en reklamation eller vad tror ni?

Postat (redigerat)

Yo! Lugn och fin nu 😉 Har du du provat balanserade XLR? Nej just det, du vĂ€ntade pĂ„ de kablarna. SÅ var det, ja. My bad 😑

Jag valde bort ADAMS's stereolÀnksversion just p g a allt brum som kan uppkomma (Claes, minns du hur vi pratade om det?).

EDIT: man bör lĂ€sa hela första inlĂ€gget 😄

Redigerat av CHAE
Postat

sÄ du menar att det kan ha att göra med den obalanserade ingÄngen ÀndÄ?

det lÄter som sagt Àven nÀr ingen sladd sitter i. (bara strömkabel dÄ förstÄss)

Postat

sÄ du menar att det kan ha att göra med den obalanserade ingÄngen ÀndÄ?

det lÄter som sagt Àven nÀr ingen sladd sitter i. (bara strömkabel dÄ förstÄss)

Mjo, obalanserat Àr mer kÀnsligt för brum och precis som Claes sa, sÄ Àr det viktigt hur man drar kablarna. Men det lÄter alltsÄ Àven nÀr ingenting Àr inkopplat. Det lÄter ju skumt. Och det spikade inte innan nÀr du stÀngde av/pÄ monitorerna och det lÀt ingenting nÀr du körde dem första gÄngen?

Postat

jag var nog lite för exalterad nÀr jag satte igÄng dem först.

tÀnkte inte pÄ ifall det brumma eller inte. (de kan mycket vÀl ha varit sÄhÀr frÄn början)

men nu nÀr jag vet om det sÄ lÄter det ju faktiskt ganska mycket, men ljudet överröstas nÀr t.ex. musik Àr igÄng.

har inte lyssnat speciellt högt nÄn gÄng i dem Àn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.