Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !

Har en längre tid använt mig av en presonus firebox (externt ljudkort) utan problem.

För några dagar sedan när jag slog på den så lös lampan rött (no synk) istället för

blått som den lyser när den fungerar utan problem.

Efter en tids sökande efter vad felet kunde vara så ominstallerade jag firewire

portarna i datorn och det löste problemet,

och kortet började synka med datorn igen, MEN BARA FÖR EN DAG !

Så då var felet där igen, och jag provade igen att ominstallera firewire portarna

och med samma resultat. Det fungerade som det skulle igen.

Men kortet synkar bara med datorn tills att jag slår av det. Nästa gång jag sätter

på det igen så lyser lampan rött igen och synkar inte.

Och då lär jag gång på gång ominstallera firewireporten för att det ska fungera.

Förstår inte vad felet är. Är det någon som har någon erfarenhet av det här? Det

konstiga är ju som sagt att den fungerar en stund, men sen slutar fungera när jag

startar om kortet/datorn (när strömmen bryts.

Men fungerar igen direkt efter att jag ominstallerar firewire portarna ?

Kan tillägga att kortet fungerat problemfritt i över ett år tidigare på samma dator.

Tack på förhand!

Annons
Postat

Har även testat detta nu.

Direkt när jag stänger av fireboxen, eller på något sätt startar om den/kopplar i och ur firewire kabeln,

så slutar den direkt att synka med datorn när den slås på igen.

Jag har nu varje gång detta hänt endast gått in i enhetshanteraren och bara avaktiverat firewire funktionen,

och sedan aktiverat den igen (ungefär som att jag startar om firewire funktionen).

Och det löser problemet också. Den synkar direkt som den ska efter att jag gjort så i enhetshanteraren 😳

Fortfarande mystiskt. Någon som har nån idé varför datorn håller på så? Antar att de är datorns påhitt och inte

fireboxen då den fungerar som den ska.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.