Jump to content
Annons

Någon som har testat e-lab?

Recommended Posts

Erik Hofstein (oregistrerad)
Postat

Någon som har testat Foundation, testat demon lät fet. Har ni några åsikter om den. Jag gillar inte soundet i stylus, tycker det för fet och överproducerat sen är det svårt att få in i en mix. Äger det, men det är skit tycker jag. Låter för bra om nu kan säga så. Hypat i basen så det nästan omöjligt att få det låta bra i en mix utan eq:a. Så jag letar efter alternativ.

Mvh,

Herr hofstein

Annons
Postat

Nej..men jag har stylus RMX o expansionerna Backbeat o Retrofunk vilka är roligare en medföljande amerikaniserade presetbeats

Erik Hofstein (oregistrerad)
Postat
Nej..men jag har stylus RMX o expansionerna Backbeat o Retrofunk vilka är roligare en medföljande amerikaniserade presetbeats

Jag har det vanliga stylus, tycker du personligen att det var värt uppgraderingen?

Eller är det fortfarande super amerika, massor låta coolt när demas sound 😉

Kan man läsa gamla spectrasonics grejer med den?

Postat

Med i RMX'en får du hela det gamla stylusbiblioteket + massa groovemenu's... jag vet inte hur gamla lät men jag tycker inte priset var något att snacka om..sedan kostar expansionerna 995:-/st vilket också kan jämföras med AKAI-skivorna som gick lös på 2000:- och som man sedan fick konvertera.

Expansionerna har kompletta arr i varje presetgrupp (Backbeat/Retrofunk) vilket gör intro, flertal olika fills/breaks/ och varianter på huvudgrooven.

Backbeat är pop/rock , Retrofunk har som titeln antyder, lite skitigare sound..men ack så det svänger 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.