Jump to content
Annons

Kritisera synthpop-låt


Jimmy.H

Recommended Posts

Edit: Missade lägga upp all info tidigare.

LÅTNAMN: Inget än. Arbetsnamn: jan-synth

ARTIST: Glorybox

GENRE: Synthpop

LÅTLÄNGD: 04:31

MEDVERKANDE: Jimmy med LM-7, Ninja m.m.

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 6.22

STATUS: Nästan klar

LÅTLÄNK: http://www.elektroniskmusik.com/jan-synth.mp3

Hejsan!

Den här länken har tidigare legat under "samarbeten" pga att jag söker en sångare. Jag önskar dock lite synpunkter/kritik på arrangemang, ljudbild osv.

Så jag vore väldigt tacksam om nån orkar lyssna och ge mig sin bild av det hela. Vad är bra? Vad bör ändras, osv?

Länk: http://www.elektroniskmusik.com/jan-synth.mp3

//Jimmy

Redigerat av Jimmy.H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
novation (oregistrerad)

Låter misstänkt likt LM7 och vb-1:an här.. 🙂

Låter lite dataspel, och ljuden kunde varit roligare.. låter lite General MIDI över det hela.. Lite skumt reverb på trummorna med.

Låter stelt i mina öron. Lite överkvantiserat kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter misstänkt likt LM7 och vb-1:an här.. 🙂

Låter lite dataspel, och ljuden kunde varit roligare.. låter lite General MIDI över det hela.. Lite skumt reverb på trummorna med.

Låter stelt i mina öron. Lite överkvantiserat kanske?

Javisst, är det lm-7 där i bakgrunden. Även en annan trummasking som blippar på men lm-7an hörs rätt väl. Även vb-1:an hade du helt rätt i. Den har jag dock funderingar på att byta ut för jag gillar inte riktigt vad den tillför.

Det ska låta både dataspel och lite stelt så det tar jag som en komplimang även om det var menat tvärtom 😛

Tack för att du tog dig tid, novation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ganska snyggt, vore kul att höra den med bra sång till, för som instrumental känns den ju lite för trist... 😆

Skulle önska lite "tyngre" ljud, men sånt är iofs lite svårt att bedöma i de urkassa lurarna jag har här på jobbet...?

Jag hör förresten ett svagt brus över hela låten som känns lite störande...

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: Inget än. Arbetsnamn: jan-synth

ARTIST: Glorybox

Den här länken har tidigare legat under "samarbeten" pga att jag söker en sångare. Jag önskar dock lite synpunkter/kritik på arrangemang, ljudbild osv.

Så jag vore väldigt tacksam om nån orkar lyssna och ge mig sin bild av det hela. Vad är bra? Vad bör ändras, osv?

Länk: http://www.elektroniskmusik.com/jan-synth.mp3

Låten känns lite småtunn ibland. Personligen tycker jag att skulle vara fint med typ några stråkar (en "långsam" sådan förslagsvis) eller en orgel (den kan ligga i bakrunden och ska inte vara för stark utan den ska vara till för göra låten mindre "rå") , och bruset måste givetvis reduceras om det inte är lo-fi du är ute efter.

Redigerat av Nossloh
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan allihopa!

Tackar som attan för era synpunkter. Ska ta till mig det och försöka utveckla den litegrann. Det "bruset" som ni beskriver är inget jag medvetet lagt dit så det ska jag ta och kolla upp. Det är lite trixigt att mixa och få de effekter man önskar när man mixar i ett par värdelösa stereohögtalare 😛

Ska experimentera lite med nå vaga stråkar eller nåt i bakgrunden och se hur det blir.

Och till sist: Nästan alla mina alster är ganska tråkiga utan sång just för att jag alltid tänker på att det ska på sång som lyfter dom lite...men det är inte alltför ofta jag hinner en sångare 😛

Tack för tipsen!

Redigerat av Jimmy.H
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...