Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Undrar om det är tekniskt möjligt att få en fungerade studiomiljö i Windows XP.

Nån som har lyckats med Protools LE 8 och Windows XP??

Finns ju en massa olika problem som uppståt om kollar runt.

Är det bättre att gå upp till Windows 7?

Kör på en Mbox 1, alltså den första. Den funkar endast upp till 8.0.1. Ser ut som man ska ha nyare versioner till win 7.

Kör på en bärbar FS Amilo 1546. chip I945PM

Intel core duo 2ghz (Ej HT)

2gb ram

Mbox 1 ext usb

Windows Xp home

2 sata interna 2x120gb

Räcker med att jag bara startar upp Protools utan massa pluggar. Startar igång och får direkt 9093 problem. Testat massa optimeringar o inställningar.

Protools känns även ganska tungt emellanåt. Svarar inte på klick direkt. Långsam start med.

Hoppas nån som får det att funka kan komma med lite tips!

MVH

Anders

Redigerat av Andersw
Annons
Postat

Hej!

Undrar om det är tekniskt möjligt att få en fungerade studiomiljö i Windows XP.

Nån som har lyckats med Protools LE 8 och Windows XP??

Finns ju en massa olika problem som uppståt om kollar runt.

Är det bättre att gå upp till Windows 7?

Kör på en Mbox 1, alltså den första. Den funkar endast upp till 8.0.1. Ser ut som man ska ha nyare versioner till win 7.

Kör på en bärbar FS Amilo 1546. chip I945PM

Intel core duo 2ghz (Ej HT)

2gb ram

Mbox 1 ext usb

Windows Xp home

2 sata interna 2x120gb

Räcker med att jag bara startar upp Protools utan massa pluggar. Startar igång och får direkt 9093 problem. Testat massa optimeringar o inställningar.

Protools känns även ganska tungt emellanåt. Svarar inte på klick direkt. Långsam start med.

Hoppas nån som får det att funka kan komma med lite tips!

MVH

Anders

Hej.

Det enda råd jag har är att leta genom Avid's användarforum.

Jag gav upp att köra LE8 i XP, funkade inte alls. Jag har Mbox 2. Installerade win 7 64 och fick nya problem, PT fungerade men Avid's första Mbox 2-drivrutin för 64bit var beta och fick win 7 att löpa amok. Tror det var med 8.0.3 som det kom en ny version av drivrutinen och äntligen funkade allt hyggligt. Jag har nu uppgraderat till PT9 och har jämfört mellan Mbox och ett gammalt M-audio FW410. Det senare är mycket stabilare. Är nu ganska övertygad om att det är drivrutinerna till Mbox 2 som inte håller måttet.

Mvh

Postat (redigerat)

Lyckades till slut!!

Fått ett stabilt protools 8 nu genom att starta upp med en annan hårdvareprofil och skapat fräsch windows xp profil med rätt inställingar.

CPU tweak ligger faktiskt i program läge istället för bakgrundstjänster.

Inte testat allt än men återkommer om det blir mer!

MVH

Redigerat av Andersw
Postat

Lyckades till slut!!

Fått ett stabilt protools 8 nu genom att starta upp med en annan hårdvareprofil och skapat fräsch windows xp profil med rätt inställingar.

CPU tweak ligger faktiskt i program läge istället för bakgrundstjänster.

Inte testat allt än men återkommer om det blir mer!

MVH

Tummen upp. 😄

Postat

Blev ganska snabbt besviken efter att jag testade lite mer dagen efter. Så nu har man gjort 47 omstarter och installationer med alla tänkbara alternativ.

Får direkt olika errorkoder bara ja startar igång (play).

Har gjort alla tweakar som är möjligt!

Suck!!! :-(

Får väl bli en mac ganska omgående för att slippa bli galen och kunna fokusera på det kreativa istället för denna djungel av problem!!

Nån där ute som lyckats med windows xp och protools 8? HAde bara varit kul att veta.

mbox1 kör jag.

/Anders

Postat (redigerat)

Nån där ute som lyckats med windows xp och protools 8? HAde bara varit kul att veta.

japp, dock med mbox 2

Har dock även misslyckats, men bytte ut den datorn som misslyckades till en mac istället. MEn det hade inte med windows att göra, utan att den datorn helt enkelt inte va lämplig som musikdator.

Min kollega kör LE 8 och XP utan problem. Va poblem i början dock , men med rätt uppdateringar så fungerade det. Han kör dock också mbox 2.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.