Jump to content
Annons

Digidesign tillsammans med Logic


CarlRob

Recommended Posts

Tänkte kolla om det är någon som vet hur det ligger till just nu med att använda ett DigiDesign (002) Firewire rack tillsammans med en intelbaserad macbook (panther) som kör Logic 8. Går det överhuvudtaget? Måste man ha Pro Tools installerat? Kan man spela in audio? Osv osv..

Vad behöver man göra för att det ska funka? Någon som använder Digidesign tillsammans med Logic?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänkte kolla om det är någon som vet hur det ligger till just nu med att använda ett DigiDesign (002) Firewire rack tillsammans med en intelbaserad macbook (panther) som kör Logic 8. Går det överhuvudtaget? Måste man ha Pro Tools installerat? Kan man spela in audio? Osv osv..

Vad behöver man göra för att det ska funka? Någon som använder Digidesign tillsammans med Logic?

Tack!

svarar inte riktigt på alla dina frågor men ägde iaf tidigare en mbox och körde protools 8le. fick sedan logic 8 av polare som jag sedan övergick helt till och körde det med mboxen vilket funkade bra. kan tillägga att det var på en 2009 imac modell.

Redigerat av rawbin
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör digidesign ljudkort på skolan, tidigare körde de pro tools nu kör de Logic 9.

Det funkar men det är ALLTID något som krånglar så man måste starta om logic, alt. ljudkortet eller ibland datorn.

Så enligt min erfarenhet så går det men jag skulle inte rekommendera det för det blir jobbigt i längden

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör digi002r med logic och det fungerar bra...men midiout fungerar inte från kortet med logic (eller annan mjukvara än pro tools). Jag skulle inte köpa ett 002r ifall jag endast skulle köra kortet med logic, för det finns bättre kort med bättre drivrutiner med möjlighet till direktmonitorering.

För att få kortet att fungera måste du installera "digi coreaudio manager" som finns att ladda ner på avid's hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...